Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: همه باید دستور خداوند مبنی بر حفظ وحدت و چنگ به ریسمان الهی و دوری از تفرقه را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی پیامبر(ص) را الگوی کامل انسانیت و بانی وحدت و انسجام بین مسلمانان توصیف و اضافه کرد: با ولادت حضرت محمد(ص)، روشنایی جای دنیای تاریک جاهلیت را گرفت و حریت و آزادی، به بشریت هدیه داده شد و امروز بیش از یک میلیارد نفر پیرو رسول مهربانی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سنندج با بیان اینکه نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل(ره) برای مسلمانان پرثمر بوده است، افزود: وجود این هفته، نه تنها برای ایران و اهل سنت و تشیع مایه اتحاد و خیر و برکت بوده، بلکه بانی بیداری کشورهای اسلامی در برابر دشمنان شد.

ماموستا رستمی خواستار حفظ اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی شد و تاکید کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی استفاده می‌کند، بنابراین باید هوشیار باشیم و اجازه عملی شدن توطئه‌های دشمن را ندهیم‌.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر تلاش دولت برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند به وعده‌های خود در زمینه ساخت مسکن برای محرومان و رفع مشکلات اقتصادی جامه عمل بپوشاند که بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه سنندج به فرموده رهبری مبنی بر اینکه جوانان موتور محرکه چرخ اقتصاد کشور هستند، اشاره کرد و ادامه داد: جوانان چشم انتطار دولت سیزدهم هستند که در صحنه تولید و تلاش، به کار گرفته شوند که امیدواریم این خواسته آنان توسط دولتمردان محقق شود.

از ۱۲ ربیع‌الاول ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ این ماه که اهل تشیع آن را سالروز میلاد فخر کائنات می‌دانند، به‌ نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان اهل سنت هفته وحدت سنندج خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اهل سنت هفته وحدت کردستان اهل سنت هفته وحدت سنندج خطبه ها جمعه سنندج هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است