Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه جنایت‌های آمریکا درباره افغانستان بسیار دردآور است، گفت: اگر افغانستان دعوت به کمک کند، اقدام خواهیم کرد، اما افغان‌ها از ما کمک نخواسته‌اند، وگرنه ما برای ایجاد صلح و کمک اقدام خواهیم کرد، ایستادگی در برابر ظلم راه امام زمان است و این راه باید ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به وقایع بعد از انتخابات، اظهار کرد: اگر کسی گناهی را مخفیانه انجام دهد، فقط به خودش آسیب می‌زند، اما اگر کسی آشکارا گناه کند و دیگران او را نهی از منکر نکنند، قطعاً به همه آسیب خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جامعه مانند کشتی است و اگر کسی بخواهد به جامعه ضرر بزند و کسی جلوی او را نگیرد به همه ضرر خواهد رسید، همچنین خودمان نباید گناه کنیم و اگر کسی خواست گناه کند نیز نباید این اجازه را به او بدهیم تا جامعه ضرر نکند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خصوص اهمیت وحدت میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: وحدت بین کسانی که مشترکاتی دارند و دشمن مشترکی دارند یک موضوع عقلی و شرعی است و افراد باید جمع شوند و کسی که با آنها مقابله و دشمنی می‌کند را سرکوب کنند و او را جای خود بنشانند تا دشمن آنها را به زمین نزند، قرآن نیز دستور به وحدت می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسلمانان در اعتقاد به قیامت، پیامبر و چنگ زدن به ریسمان الهی مشترک هستند، تاکید کرد: مسلمانان باید اختلافات جزئی را کنار بگذارند تا با وحدت بتوانند بر دشمنان اسلام پیروز شوند و دشمن نتواند به آنها ضرر برساند.

مسلمانان باید در مشترکات با هم وحدت داشته باشند

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه مسلمانان باید در مشترکات با هم وحدت داشته باشند، تصریح کرد: اهل سنت و شیعیان با توجه به مشترکات و وحدت می‌توانند در کنار هم بر دشمن پیروز شوند، بعد از جمهوری اسلامی، امام و همه بزرگان تاکید دارند با برادران اهل سنت وحدت داشته باشیم تا بر دشمنان پیروز شویم.

وی با اشاره به چرایی درگیری مسلمانان و اهل تسنن با شیعه، افزود: این درگیری بعد از پیامبر به وجود آمده، دشمن مشترک اسلام در طول تاریخ اسلام، می‌دانستند تنها کسانی که در مقابل زورگویی می‌ایستند، شیعیان هستند و حتی شهید می‌شوند تا با زورگویی مقابله کنند، همانطور که اکنون نیز می‌دانند که شیعه مقابل زور می‌ایستد، پس مسلمانان را فریب می‌دهد تا با تفرقه بتواند بر آنها تسلط یابند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در طول تاریخ شیعه مظلوم واقع شده است، گفت: در طول تاریخ دشمنان ضربه‌هایی به وحدت مسلمان وارد کردند تا مانع وحدت شیعه و اهل سنت شوند و بتوانند بر مسلمان سلطه یابند و مانع ایستادگی شیعه در برابر ظلم و ستم شوند، دشمن حتی اجازه نمی‌دهد کتاب‌های شیعه را بخوانند و بفهمند شیعه، مرام شیعه و پیشوای شیعیان کیست لذا برای رسیدن به قله معرفت باید وحدت بین مسلمان قوت بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم وحدت برقرار شود، باید اشتباهات بین علمای اهل سنت برطرف شود تا بدانند شیعه ۱۲ امامی کیست، برخی علمای اهل سنت اجازه نمی‌دهند وحدت ایجاد شود، باید بدانیم اختلاف باعث می‌شود، دشمن بر ما پیروز شود، برای رسیدن به اسلام واقعی باید وحدت میان مسلمان پررنگ‌تر شود.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: باید بسیار تلاش و عبادت کرد تا به مقامات بالا و معنویات مومنانه برسیم، مؤمن باید کار خیری که انجام می‌دهد را فراموش کند تا کارهای خیر بیشتری انجام دهد و از گناه دوری کند.

وی با تاکید بر اینکه جنایت‌های آمریکا درباره افغانستان بسیار دردآور است، گفت: اگر افغانستان دعوت به کمک کند، اقدام خواهیم کرد، اما افغان‌ها از ما کمک نخواسته‌اند، وگرنه ما برای ایجاد صلح و کمک اقدام خواهیم کرد، ایستادگی در برابر ظلم راه امام زمان است و این راه باید ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: عربستان سعودی علمای بسیاری دارد، اما هیچکدام به جنگ با یمن اعتراض نکردند که حداقل در ماه‌های حرام عربستان دست از جنگ بکشند، تنها شیعه است که می‌داند اسلام علاوه بر نماز و روزه و عبادت، مبارزه با کفر و ظلم است، همانطور که قرآن می‌گوید باید با طاغوت مبارزه کرد، مانند امام که ما را بیدار کرد و با ظلم و طاغوت مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، تصریح کرد: همان طور که امام حسین (ع) زیر بار ظلم و کفر نرفت، ما نیز باید پیرو راهش باشیم.

کد خبر 530524

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وحدت مسلمان هفته وحدت خطبه نماز جمعه نماز جمعه اصفهان خطبه های نماز جمعه اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان وحدت شیعه و سنی وحدت اسلامی جنگ افغانستان و طالبان ايران و افغانستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اقدام خواهیم اهل سنت اگر کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران