مراکز غیر مجاز توزیع گاز مایع قم در تیررس قانون
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۲۲۶۶
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام عبدالمجید یزدی ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که مراکز غیر مجاز توزیع گاز مایع برای خودروهای سواری شناسایی و جمع آوری میشوند، گفت: بر اساس مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، با همکاری اداره کل استاندارد، سازمان صمت، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و اتاق اصناف، مراکز غیر مجاز توزیع گاز مایع برای خودروهای سواری شناسایی و اعمال قانون خواهند شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او در ادامه از شناسایی کارتهای سوخت هوشمند وسایل نقلیه شخصی و عمومی متوقف شده در پارکینگهای استان به منظور طی نمودن مراحل قانونی اخذ مجوز برای خاکستری نمودن آنها و نیز تعیین تکلیف کارت سوخت کامیونهای اسقاطی اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری مستمر نیروی انتظامی، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و اداره کل تعزیرات حکومتی اجرا میشود.
یزدی با بیان این که کمیته بررسی آخرین وضعیت کورههای آجرپزی و آهکپزی تشکیل شده و پیگیری گازسوز نمودن کورههای باقی مانده از مصوبات این جلسه بوده است، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورا سازمان صمت و اتاق اصناف مکلف شدند با همکاری شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نسبت به شناسایی و رفع مشکلات کورههای آجر پزی که تاکنون گازسوز نشدهاند تا پایان سال اقدامات لازم را اتخاذ و نتایج را به شورا اعلام نمایند.
او با بیان این که این گونه اقدامات به منظور عملیاتی شدن صد درصدی مصوبات قبلی در جهت پیشگیری از قاچاق سوخت بوده است، گفت: افزایش کیفیت محصولات تولیدی و همچنین بهبود کیفیت و پیشگیری از آلودگی هوا و محیط زیست استان از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.
انتهای پیام/ش
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: گاز مایع دادگستری قم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مراسم قهوه خوری خوزستان
مراسم قهوه خوری از روزگار دیرین مورد احترام مردم عرب و دارای آیین و رسومات خاص خـــود میباشد. قهوه اولین چیزی است که عربها پس از سلام و خوش آمدگویی با آن از میهمانان خـــــــود پذیرایی میکنند. قهوه جهت پذیرایی از همه افراد قوم و میهمانان فقیر و غنی استفاده میشود.
ابزار آماده سازی قهوهوسایل آماده سازی قهوه متعدد هستند که به جمع آنها “المعامیل” میگویند.
المحماس
به گزارس روستای من، محماس ظرفی استوانه ای شکل که داخل آن دارای گودی میباشد و جهت برشته نمودن و تغییر شکل دانههای قهوه “بن” از آن استفاده میشود.
هاون
هاون یا اسم دیگر آن “المجر” نوعی آلت استوانه ای شکل که گودی عمیقی دارد و معمولا از نوعی آلیاژ قوی ساخته شده است و دارای دسته ای به نام “قضیب” که جهت کوبیدن وآسیاب نمودن دانههای برشته شده قهوه از آن استفاده میشود. صداهای صادره از هاون در نزد مردمان عرب منظور خاص خود را میرساند.
گمگم و دله
جهت آماده سازی قهوه از دونوع ظرف خاص استفاده میشود.به ظرف بزرگتری که جهت آماده سازی اولیه قهوه و جوشاندن آن به حد کافی استفاده میشود “الگمگم” میگویند.و اما ظرف کوچکتری که جهت راکد نمودن قهوه به مدت زمان معین و گرم نگه داشتن آن و جهت پذیرایی از میهمان استفاده میشود “دله” نام دارد.
فنجان
نوعی استکان که فاقد هرگونه دستگیره و دارای شکل هندسی خاص خود میباشد و جهت تعارف نمودن قهوه به میهمان مورد استفاده قرار میگیرد.
از آداب قهوه خوری در میان مردمان عرب ، که ساقی باید فنجان را با دست راست خود به میهمان تعارف کند و میهمان نیز باید آنرا با دست راست بگیرد و بدون اینکه فنجان را بر روی زمین بگذارد قهوه را میل میکند.
از دیگر آیینها این است که ساقی در برابر میهمان در هنگام تعارف قهوه خود را بــــــه نشانهی حترام به میهمان،خم میکند.و اما صدایی که ساقی از برخورد دله با فنجان صادر میکند که میهمان با شنیدن آن صدا متوجه میشود که قهوه برای آن ریختـــه شد و ساقی بدون هیچ کلامی قهوه را به او تعارف میکند چنانچه دوباره قصد میـل قهوه را دارد فنجان را بدون هیچ حرکتی تقدیم به ساقی میکند در غیر این صـــورت فنجان خالی را به سمت راست و چپ تکان میدهد و تقدیم ساقی مینماید.صدا و حرکت جهت ایجاد نظم خاص بین ساقی و میهمان میباشد.
برای پذیرایی قهوه توسط ساقی به میهمان اسامی خاصی وجود دارند که شامل : «الهیف » و « الضیف » و «الکیف » و « السیف » میباشند.
فنجان اول
الهیف که توسط ساقی قهوه و در حضور و دید میهمان صرف میکند و آنهم جهت مطمئن نمودن میهمان از سالم بودن قهوه صرف میشود.
فنجان دوم : الضیف
الضیف فنجان دوم است که به میهمان تقدیم میشود و میهمان هم موظف به صرف نمودن آن میباشد مگر در مواقعی که میهمان از شیخ یا ساقی خواسته ای داشته باشد که در این صورت فنجان را از دست ساقی گرفته و سپس آنرا بر روی زمین میگذارد در غیر اینصورت باید صرف شود.
فنجان سوم
الکیف که در صورت تکان ندادن فنجان توسط میهمان و آن هم به خاطر طعم خاص و طریقه آماده سازی قهوه و یا بعد مسافتی که میهمان طی نموده صرف میشود.
فنجان چهارم
السیف و آنهم در صورت تکان ندادن فنجان به میهمان تقدیم میشود که معمولا توسط افراد خاص و کمی صرف میشود و آن هم به دلیل اینکه میهمان پس از صرف نمودن فنجان چهارم به شیخ یا ساقی اعـــــلام مینماید که در تمامی شادیها و غمها و همچنین در مواقع دفاع جسمی و عرفانی از شیخ و یا ساقی شریک میباشد.که پس از صرف نمودن آن پیمان برادری بین میهمان و شیخ یا ساقی بسته میشود.
از دیگر آیینها و رسوم قهوه خوردی در میان اعراب میتوان به موارد زیر اشاره نمود.
– گرفتن دله در دست چپ و فنجان در دست راست.
– ایستاده و در حالم خم فنجان تعارف شود .
– رعایت حق اولویت در بین حاضرین .
– شروع از سمت راست اولین نفری که قهوه صرف نمود .
– میمهان حق حمل دله را ندارد .
– در صورت بودن پسران پدر نباید قهوه تعارف کند .
– برادر بزرگتر باید قهوه را تعارف کند .
کانال عصر ایران در تلگرام