Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خوشبختانه در کشور و به ویژه در آذربایجان‌غربی وحدت به خوبی ساری و جاری است و باید وحدت به صورت مستحکم در جامعه حفظ شده و اتحاد و صمیمت را غنیمت شمریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: امام خمینی(ره) تاریخ بین 12 تا 17 ربیع الاول را که به اعتقاد اهل تسنن و تشیع به عنوان روز میلاد حضرت محمد(ص) است به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) هفته وحدت را نامگذاری کردند تا در این ایام، مسلمانان در هر کجای دنیا که قرار گرفته باشند به فکر صمیمت و مودت باشند و موانع اتحاد را از بین ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه بهترین الگو و سرمشق برای وحدت و صمیمت، بین آحاد امت و مذاهب مختلف اسلامی وجود مقدس امام صادق(ع) است گفت: امام ششم شیعیان محور وحدت در بین مذاهب اسلامی بود و در این رابطه، اهل سنت چهار امام و چهار مذهب مشهور حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی دارند و این چهار امام، بدون واسطه یا با واسطه در محضر امام صادق(ع) تعلم یافتند.

علمای اهل سنت استان کرمانشاه: بیانات مقام معظم رهبری چراغ راهنمای وحدت در جوامع اسلامی استآیت‌الله علم‌الهدی: دشمن از وحدت شیعه و سنّی هراس دارد/ "مرگ بر آمریکا" تبدیل به گفتمان شده استآیت الله نورمفیدی: وحدت امت اسلامی راه مقابله با دشمنان است

وی بیان کرد: امام صادق(ع) از لحاظ علم، عمل، فقه و تقوا مورد ستایش بزرگان اهل سنت بود و امام ششم شیعیان مسلمانان را به وحدت و صمیمت دعوت کرده و فرمودند که ای شیعیان در تشییع جنازه غیرشیعه حاضر شوید و به دیدار بیماران آنان رفته و حق و حقوق آنها را پرداخت کنید.

قریشی افزود: زمانی که شیعه در دین خود متقی شد و درست سخن گفت و ادای حسنه کرده و اخلاق نیکی داشته باشد در آن صورت غیرشیعه معترف می‌شوند که چنین شخصی شیعه است‌.

وی تصریح کرد: بنابراین باید در جامعه اهل وحدت باشیم چون ضرورت جهان اسلام است و از سوی دیگر نیز دشمنان درصدد تفرق و تشدد در بین مسلمانان هستند اما خوشبختانه در کشور و به ویژه در آذربایجان‌غربی وحدت به خوبی ساری و جاری است و باید وحدت به صورت مستحکم حفظ شده و اتحاد و صمیمت را غنیمت شمریم.

انتهای پیام/7548/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی از کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه توسط مرزبانان هنگ مرزی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار محمد احمدی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک و سریعاً آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که در بخش مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه راننده خودرو از محل متواری شد، گفت: تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 749600

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم