Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه چغادک با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت گفت: پیامبر اعظم (ص) جامع همه کمالات و فضائل انبیا (ع) هستند و ثمره‌ی حرکت انبیا (ع)، نبوت نبی اسلام (ص) است.

خطیب جمعه چغادک افزود: هدف اصلی و اساسی پیامبران، جامعه و نظام توحیدی و برانداختن نظام جاهلی و طاغوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انبیا برای توحیدی کردن جامعه بدون هیچ ترس و واهمه و بدون تأخیر و با صراحت و صداقت، این هدف واقعی و اساسی خود را به مردم اعلام کردند و به پای این اندیشه ناب هزینه دادند و سختی‌ها کشیدند.

وی بیان داشت: برای اصلاح یک فرد و یک جامعه باید از توحید شروع کرد که نقطه شروع انبیا بوده است و بدانیم که بی عدالتی‌ها، ظلم‌ها، حق خوری ها و تعدی به حقوق مردم در هر جامعه ایی که باشد از ضعف در توحید ناشی می‌شود.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه تشکیلات یک نظام و مسؤلین یک نظام باید در جهت تقویت توحید بکوشند گفت: در جامعه اسلامی و توحیدی نمی‌توان پذیرفت که یک شخص، به‌خاطر ضعیف بودن و نداشتن قدرت، نتواند حق مشروع خود را بگیرد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به ملاک‌های انتصابات بیان داشت: در انتصابات جدید، باید تخصص، تعهد و مردمی بودن افراد ملاک انتخاب باشد.

وی افزود: از مسئولین ارجمند استانی و شهرستانی با توجه به دغدغه‌های مردم انتظار داریم که افرادی را برای معاونت‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به کار بگمارند که جهادی باشند و مردمی و دارای تعهد و تخصص. کار بلد باشند و پاکدست و به فکر منافع و مصلحت مردم و انقلاب باشند. مانند ریاست جمهور که مردمی بودن خود را در عمل نشان داده است و حضور او در میدان و در میان مردم، باعث دلگرمی و امیدواری مردم شده است.

امام جمعه چغادک گفت: از مسئولان عزیز شهری انتظار داریم که از انتصاب‌های جنجال برانگیز پرهیز کنند؛ مردم زیادی از ما درخواست کرده‌اند که مطالبه آنها را پیگیری کنیم. در هفته‌های اخیر ساعت‌ها جلسه گرفتیم با مسئولین مختلف شهری، در راستای تقویت همدلی و اتحاد و انسجام. باید همه این مطالبه مردم را بشنوند و از ایجاد تفرقه و دو دستگی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام خدری ابراز داشت: بزرگان و دلسوزان شهر که از تجربه و تعهد برخوردارند باید نقدهایشان و مطالباتشان شنیده شود. نباید کسی به فکر منافع گروه خودش باشد، باید همه ما مصلحت شهر و مردم را در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: در عزل و نصب‌ها باید خدا را در نظر بگیریم نه رفاقت‌ها و دوستی‌ها. زیرا شهر متعلق به مردم است و ما همه خادم مردم هستیم. من به همه مسئولین هر کس به اندازه خودش، ارادت دارم و ممکن است کسی که شما به کار می‌گیرید شخصیت متدین و خوبی باشد ولی باید نقدهای دلسوزانه و نظر بزرگان و مطالبه مردم عزیز ما شنیده شود و به آن مطالبات عمل شود تا إنشاءالله اتحاد و همدلی و انسجام برای پیگیری مسائل و مشکلات شهر و مردم بیشتر شود و به کارهای مهمتری بتوانیم برسیم.

کد خبر 5333694

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر هفته وحدت پیامبر اسلام رضا خدری چغادک ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا اردبیل گرگان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها کرمانشاه خطبه های نماز جمعه همدان سیدابراهیم رئیسی جمعه چغادک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»

مصطفی نخعی به خبرگزاری صدا و سیما همچنین گفت: در حدود ۴ سال گذشته اتفاق خاصی که کشور در صنعت پتروپالایشگاهی به آن نیاز داشته، رخ نداده؛ در حالیکه «این صنعت می‌تواند ارزآور باشد و کشور را در تولید بنزین و فرآورده‌های مورد نیاز دیگر خودکفا کند.»  «پتروپالایشگاه‌ها» مجموعه‌های پالایشگاهی به‌روز و پیچیده‌تر از صنعت پالایشگاهی هستند که محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی گسترده‌تری با ارزش افزوده بیشتر تولید می‌کنند.  تبدیل نفت خام به فرآورده‌های سوختی مانند بنزین، نفت گاز تنها هدف پتروپالایشگاه‌ها نیست و فرآورده‌هایی مثل خوراک‌های مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی هم در این مجتمع‌ها تولید و عرضه می‌شوند.  پیشتر و در مجلس دهم، نمایندگان پیش نویس قانونی را برای توسعه صنعت پتروپالایشگاهی با استفاده از «سرمایه گذاری مردمی» به تصویب رسانده بودند.  «قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی» که بخشی از آن در مجلس یازدهم هم اصلاح شد، فرصتی را به پتروپالایشگاه‌های تازه تأسیس می‌دهد که بدون هزینه، خوراک اولیه را برای تولید محصولاتشان دریافت کنند و بعد با دولت تسویه کنند.  معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت بهمن پارسال گفته بود که با ساخت طرح‌های پتروپالایشگاهی، ظرفیت پالایشی کشور با افزایش ۳۰ درصدی از ۲.۳ میلیون بشکه به ۳ میلیون بشکه می‌رسد. به گفته هوشنگ فلاحتیان، با قانونی که مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاری مردمی در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز تصویب کرده، حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه ظرفیت پتروپالایشگاهی جدید تعریف شده است.   با این حال سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اینکه «برخی مدیران به سرمایه گذاری دولتی در صنعت پتروپالایشگاهی بیشتر از سرمایه گذاری مردمی اهمیت می‌دهند»، انتقاد کرد و گفت: «باید آینده حوزه انرژی و این صنعت به مردم معرفی شود و ضمانت سودآوری از سوی دولت باید وجود داشته باشد تا مردم برای سرمایه گذاری در صنعت پتروپالایشگاهی مشارکت کنند.»  آقای نخعی همچنین گفت که دولت در حدود ۳ سال گذشته از مجلس برای احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی استان هرمزگان مجوز گرفته، اما این طرح رشد خاصی نداشته است.  او گفت : یکی از علت‌های رشد نکردن طرح احداث پترو پالایشگاه شهید سلیمانی، «بی توجهی به سرمایه گذاری مردمی» است.

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک