Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:37:43 GMT

راه‌اندازی سامانه شفافیت زکات کشور تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۳۳۴۶

راه‌اندازی سامانه شفافیت زکات کشور تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری در جلسه شورای زکات استان هرمزگان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان برگزار شد، زکات را یکی از راه‌های جلای جسم و روح دانست و افزود: زکات در واقع طهارت مال است؛ در روایات آمده است که افرادی که برای طهارت مال خود تلاش کنند، خداوند به صورت مضاعف به او مال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طلبه در قالب این تفاهم‌نامه برای ترویج و تبیین زکات تلاش می‌کنند چراکه روحانیت مورد اعتماد و اطمینان مردم است و می‌تواند نقش مهمی در ترویج زکات داشته باشد.

دبیر شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در حوزه زکات، شفاف‌سازی منابع و مصارف است، تصریح کرد: سامانه‌ای طراحی خواهد شد و پس از اطلاع‌رسانی گسترده، مردم می‌توانند با ورود به سامانه، مشاهده کنند چه اتفاقاتی در حوزه زکات رخ داده است.

رئیس کمیته امداد به محرومیت‌های شرق استان هرمزگان اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم در دولت سیزدهم با همکاری فرهیختگان استانی و خیران، یک عزم جدی برای محرومتی‌زدایی ایجاد شود. اطمینان دارم که این مهم در استان هرمزگان تحقق خواهد یافت.

دبیر شورای عالی زکات کشور عنوان کرد: سال گذشته پیش‌بینی می‌شد که حدود ۱۷ میلیارد تومان از محل زکات در استان هرمزگان جمع‌آوری شود که بیش از ۲۱ میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

بختیاری ادامه داد: برای سال جاری نیز جمع‌آوری حدود ۳۰ میلیارد تومان زکات پیش‌بینی شده بود، که تنها در شش ماهه اول ۳۰ میلیارد تومان زکات در هرمزگان جمع‌آوری شد.

کد خبر 5333616

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی زکات شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی مواد مخدر ویروس کرونا بنیاد شهید و امور ایثارگران گردشگری قوه قضاییه عزت الله ضرغامی حکم انتصاب وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آتش سوزی سازمان ورزش شهرداری تهران میلیارد تومان استان هرمزگان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون

مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹، ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳، ۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون