Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-وزیر جهاد کشاورزی گفت:منطقه مغان ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری در حوزه کشاورزی را دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، سیدجواد ساداتی‌نژاد  امروز در  جلسه شورای اداری شهرستان پارس‌آباد  اظهار  داشت: منطقه مغان ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری در حوزه کشاورزی را دارد و  با ظرفیت‌های بی‌بدیل و فوق‌العاده کشاورزی مستعد تولید بذر و نهال گواهی شده در تامین نیاز کشور و حتی حوزه صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه این منطقه  از نبود صنایع تبدیلی و غذایی در منطقه رنج می‌برد، گفت:  امیدواریم که با کمک اتحادیه‌ها و مردم در شرایط کنونی و تغییر اقلیمی که سبب خشکسالی نیز شده است، شاهد بهره‌وری آب و خاک در این منطقه و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر مغان در حوزه کشاورزی باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی: بهره‌برداری از بزرگ‌ترین گلخانه‌ کشور در مغان 10 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کندوزیر جهاد کشاورزی: باید به سمت مدیریت ریسک در بخش کشاورزی حرکت کنیم + فیلم

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید ثرورت و ارزش افزوده در این استان مقدور نیست، بیان کرد:  اما از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان اردبیل اقدام کنند.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد:  تاکید رئیس‌جمهوری بر این است که کشت و صنعت مغان باید به روزهای اوج و گذشته خود برگردد و وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را با برنامه‌ریزی دقیق برای رشد ، توسعه و ارتقای آن متمرکز خواهد کرد.

وی بر رفع ضعف‌های اعتباری پایاب سد خداآفرین به عنوان ظرفیت بسیار خوب در تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت:  پایاب سد خداآفرین نیز از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که این موضوع در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل قرار دارد.

انتهای‌پیام/131/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظرفیت های بسیار حوزه کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • گذشتگان چوب حراج به حقابه مغان زده‌اند
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد