Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدمهدی حاج‌محمدی در دیدار با مسئولان زندان‌های استان گیلان با اشاره به فرآیند تحول در دوره جدید قوه قضائیه گفت: حضور موثر و فزاینده قضات در زندان‌ها می‌تواند عامل مهمی در روند کاهش جمعیت کیفری و مددجویان ساکن در این مراکز باشد.

وی افزود: بنابراین معتقدم تعامل دوسویه زندان با مراجع قضایی و قضات باید بیش از گذشته افزایش یابد تا فرآیند اصلاح مجرمان با انجام برنامه‌های فرهنگی و ارتقای برنامه‌های اشتغال‌زایی، جدی‌تر دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج‌محمدی درخصوص زندانیان که به مواد مخدر اعتیاد دارند، گفت: روند اصلاحی ما نسبت به این دسته از مددجویان باید اینگونه باشد که در آنان ایجاد روحیه و انگیزه کنیم تا لااقل با ترغیب به زندگی، در زندان دست از مواد مخدر بکشند. باید آنان را تشویق کرد چرا که رهایی آنان از دام اعتیاد نه‌فقط به صلاح خودشان است بلکه به اصلاح خانواده و جامعه می‌انجامد.

وی همچنین تاکید کرد: مددجویان ما در زندان باید مجموعه‌ای از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را جلوی روی‌شان ببینند تا در فرآیند آموزشی، آماده ورود به جامعه باشند و بعد از آزادی هم دیگر به چرخه جرم باز نگردند؛ بنابراین مراقبت بعد از خروج زندانیان در کنار حمایت از آنان و خانواده‌هایشان مثل دوران حبس، در دستور برنامه‌های حمایتی سازمان زندان‌هاست.

رییس سازمان زندان‌هت در ادامه، خدمات لازم به زندانیان متنبه را مورد اشاره قرار داد و گفت: همواره به مدیران تأکید کرده‌ام که نسبت به زندانیانی که از بند رهایی می‌یابند و مشخص است که اصلاح شده و می‌خواهند زندگی درستی در جامعه داشته باشند، به طور ویژه ارائه خدمات شود.

حاج‌محمدی یادآور شد: در خدمت‌رسانی تا جایی پیش برویم که حتی زندانیان بعد از آزادی نیز مورد حمایت باشند بلکه دیگر به جرم و بزه بازنگردند و این بخشی از اهمیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را خاطرنشان می‌کند.

پربیننده ترین بورس تهران پلمب شد دعوای ۱۰ساله سند خودرو؛ برگ سبز، سند مالکیت است؟ توضیحات بورس تهران درباره پلمب ساختمان این شرکت طرح صیانت در یک قدمی تصویب؛ تجربه مصوبات هشتاد و پنجی حرف‌ های پدر «غزاله» بوی بخشش می‌ دهد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان