Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نیمه نخست امسال، بیش از ۲۶میلیون و ۳۸۷هزار تن کالا به ارزش ۱۶میلیارد و ۵۶میلیون و ۶۹۷هزار و ۷۰۹ دلار بین ایران و اعضای پیمان شانگ‌های تبادل شد. در نیمه نخست امسال ۲۲میلیون و ۸۲۵هزار و ۸۸۴ تن کالای ایرانی به ارزش ۹ میلیارد و ۵۵۸میلیون و ۸۷۷هزار و ۸۳۲ دلار به۱۰ کشور عضو پیمان شانگ‌های صادر شد که نسبت به مدت مشابه ۱۳درصد در وزن و ۶۱ درصد در ارزش افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چین با خرید بیش از ۱۴میلیون ۸۳۳هزار تن کالا به ارزش ۶میلیارد و ۵۶۸میلیون دلار و رشد ۱۳درصدی در وزن و ۷۷درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه در صدر مقاصد صادراتی ایران قرار گرفت و پس از آن افغانستان با خرید دومیلیون و ۵۱۶هزار تن کالا به ارزش ۹۹۹میلیون دلار و کاهش ۲۵درصدی در وزن و ۱۰ درصدی در ارزش قرار گرفته است و هند با خرید دومیلیون و ۹۱۸هزار تن کالا به ارزش ۸۳۰میلیون دلار، رشد ۳۷درصدی در وزن و ۱۱۵درصدی در ارزش کالای صادراتی ایران را نسبت به نیمه نخست سال قبل تجربه کرده است.

در همین رابطه سخنگوی گمرک گفت: پاکستان با خرید یک میلیون و ۳۶۱هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۵۴۴میلیون دلار و رشد ۴۱درصدی در وزن و ۳۹درصدی در ارزش در رتبه چهارم و روسیه با خرید ۵۰۶هزار تن کالا به ارزش ۲۷۰میلیون دلار و رشد هشت درصدی در وزن و ۳۴درصدی در ارزش در رتبه پنجم خرید کالای ایرانی در بین کشور‌های عضو این پیمان قرار گرفته است.

ازبکستان با خرید ۲۱۷میلیون دلار (رشد۴۳۸درصدی در وزن و ۳۲۸درصدی در ارزش)، قزاقستان ۸۰میلیون دلار (رشد ۱۰۲درصدی در وزن و ۳۰درصدی در ارزش)، قرقیزستان با ۳۳میلیون دلار (رشد ۳۴۹درصدی در وزن و ۲۶۱درصدی در ارزش)، تاجیکستان با ۱۷میلیون دلار (رشد ۱۵۷درصدی در وزن و ۱۴۳درصدی در ارزش) و مغولستان با ۲۸۱ هزار دلار (رشد ۴۹درصدی در وزن و کاهش یک درصدی در ارزش) به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

لطیفی در خصوص واردات از اعضای پیمان شانگ‌های اظهار داشت: سه میلیون و ۵۶۱هزار و ۷۱۹تن کالا به ارزش ۶میلیارد و ۴۹۷میلیون و ۸۱۹هزار و ۸۷۷دلار از کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های خریداری شد که سه کشور چین، روسیه و هند ۹۲درصد وزن و ۹۶.۵درصد ارزش کل واردات از اعضای این پیمان را به خود اختصاص دادند.

چین با یک میلیون و ۵۶۱هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۴۱میلیون دلار، ۴۳درصد کل وزن و ۷۷.۵درصد کل ارزش واردات ایران از پیمان شانگ‌های را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه، سه درصد در وزن کاهش و ۱۶.۵درصد افزایش در ارزش فروش کالا به ایران داشته است. روسیه با یک میلیون و ۲۶۹هزار تن به ارزش تقریبی ۶۳۹میلیون دلار، هند با ۵۹۶میلیون دلار، پاکستان با ۱۱۰میلیون دلار، قزاقستان با ۳۲میلیون دلار، افغانستان با ۶.۴میلیون دلار، تاجیکستان با ۴.۷میلیون دلار، قرقیزستان با ۱.۴ میلیون دلار و مغولستان با ۶۶۲هزار دلار به ترتیب در جایگاه بعدی تامین کالا‌های مورد نیاز کشورمان در ۶ماهه نخست امسال بودند.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تجارت تجارت خارجی تجارت جهانی تجارت الکترونیک تن کالا به ارزش پیمان شانگ میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران