Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نوشت: «سعد الجبری» افسر ارشد سازمان اطلاعات عربستان که در سال ۲۰۱۷ به کانادا فرار کرد بعد از چهار سال سکوت خود را شکسته و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را متهم کرد که قصد ترور او را دارد.

الجبری که با شبکه سی بی اس آمریکا مصاحبه می‌کرد، ادعا کرده است محمد بن سلمان دو فرزند او با نام‌های «عمر و ساره» را در خاک عربستان به گروگان گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح این مصاحبه قرار است طی روزهای آینده پخش شود.

خالد الجبری، فرزند سعد الجبری نیز دلیل شکستن سکوت پدر خود را بعد از چهار سال ناکامی در آزادی دو فرزندش عمر و ساره بیان کرد.

سعد الجبری پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ معاون «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان و همچنین ریاست سازمان اطلاعات سعودی بود. الجبری (۶۱ ساله) دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه «ادینبورو» اسکاتلند، عضو سابق کابینه و افسر رابط سرویس اطلاعاتی سعودی با سرویس‌های اطلاعاتی غربی مانند ام آی ۶ انگلیس بوده است.

الجبری در ژانویه سال ۲۰۱۵، پیش از آن که بن نایف در آوریل ۲۰۱۵ ولیعهد شود، منصب وزیر امور خارجه عربستان را عهده دار شد.

محافل آمریکایی می‌گویند که الجبری از دو ترور جان سالم به در برده است. به گفته روزنامه «واشنگتن پست» الجبری در اکتشاف طرح بمب‌های بسته‌ای که در سال ۲۰۱۰ آمریکا را هدف قرار داده بود، کمک‌های ارزنده‌ای را به غرب ارائه داد.

الجبری به عنوان وزیر امور خارجه و عضو شورای امنیت و امور سیاسی با جنگ عربستان در یمن مخالفت کرد؛ چراکه این اقدام را پرهزینه و بدون نتیجه می‌دانست و این از دلایلی بود که محمد بن سلمان به مخالفت با سعد الجبری پرداخت.

کد خبر 633516 برچسب‌ها بن سلمان عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بن سلمان عربستان سعد الجبری بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد