Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:08:19 GMT

تشکیل شورای عالی مقاومت ملی در برابر طالبان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۴۶۳۷

تشکیل شورای عالی مقاومت ملی در برابر طالبان

به گزارش  جماران،پنج نفر از رهبران احزاب مختلف افغانستان از تشکیل «شورای عالی مقاومت ملی» در خارج از این کشور، با هدف مبارزه با طالبان خبر دادند.

«عطا محمد نور» رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی، «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی، «عبدالرسول سیاف» رهبر حزب دعوت اسلامی، «یونس قانونی» معاون پیشین ریاست جمهوری و «حاجی محمد محقق» رهبر حزب وحدت، اعضای اصلی این شورا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا با انتشار یک بیانیه غیررسمی اعلام کرد که فعالیت‌هایش در دو حوزه سیاسی و نظامی تقسیم‌بندی شده و در هر دو بخش فعالیت خواهد کرد. اعضای این شورا البته می‌گویند که ترجیح می‌دهند با گفتگو و مذاکره و البته صلح و ثبات به اهداف خود دست یابند.

اعضای این شورا از کشورهای جهان خواسته‌اند از به رسمیت شناختن طالبان و کابینه این گروه خودداری کنند و از مردم افغانستان برای رسیدن به صلح و تامین حقوق گروه‌های مختلف از جمله زنان و اقلیت‌های دینی و قومی حمایت کنند.

رهبران این شورا همچنین از مردم افغانستان دعوت کرده‌اند که خود را برای یک مقاومت بلندمدت و البته سخت در برابر طالبان آماده کنند.

در بخش دیگری از بیانیه این شورا از گروه طالبان خواسته شده به کشتار مردم و بازداشت فعالین مدنی و نظامیان پیشین پایان دهد و روند کوچ اجباری مردم و تصرف خانه‌ها را متوقف کنند.

در پایان بیانیه، اعضای این شورا از جامعه جهانی و نهادهای خیریه خواسته‌اند تا به طور مستقیم به مردم افغانستان کمک کنند.

عطا محمد نور، از اعضای این شورا روز جمعه این بیانیه را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشت.

 

امرالله صالح: پاکستان افغانستان را اشغال کرده است

در تحولی دیگر «امرالله صالح» معاون پیشین «اشرف غنی» پاکستان را متهم کرد که افغانستان را اشغال کرده است.

آقای صالح در یک رشته توییت با اشاره به افزایش فقر و بی‌ثباتی اجتماعی و عدم رعایت حقوق زنان در دو ماهه اخیر در افغانستان تاکید کرده است که این روند از پیامدهای اشغال افغانستان از سوی پاکستان است.

این سیاستمدار افغان که مخالف حکومت طالبان است، نوشت از زمانی که این گروه قدرت را در افغانستان به دست گرفته، رسانه‌ها در این کشور با مشکلات بسیاری رو به رو شده‌اند و تولید ناخالص ملی افغانستان نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او همچنین با اشاره به حضور رهبران طالبان در دوحه نوشت که مقر دیپلماسی افغانستان به قطر منتقل شده و تصمیم‌های نظامی این کشور نیز در راولپندی پاکستان گرفته می‌شود.

به گزارش یورونیوز، وی در بخش دیگری از این رشته توییت می‌نویسد: «افغانستان بزرگ‌تر از آن است که از سوی پاکستان بلعیده شود. مقاومت تنها گزینه برای حفظ کرامت و پایان دادن به اشغال افغانستان است. به خاطر داشته باشید که افغانستان همچون ققنوس بار دیگر قیام خواهد کرد.»

آقای صالح در حدود دو ماه اخیر حضور چندانی در صحنه سیاسی و رسانه‌ای افغانستان نداشت و حالا پس از مدتی غیبت با این رشته توییت، بار دیگر به صحنه بازگشته است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تحولات افغانستان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اعضای این شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند