Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:59:11 GMT

ممنوعیت حفاری در داخل حریم زرین غار خدابنده

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۴۶۹۲

ممنوعیت حفاری در داخل حریم زرین غار خدابنده

ایسنا/زنجان روابط‌عمومی بخشداری بزینه‌رود به دنبال انتشار گزارشی با عنوان «نجات پرماجرای یک غار» که در تاریخ ۳۰ مهرماه امسال بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت، پاسخ داد.

در این گزارش به انجام فعالیت‌های معدنی در حریم غار زرین غار زرین‌رود از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان اشاره شده است که روابط‌عمومی بخشداری بزینه‌رود، طی نامه‌ای به این گزارش پاسخ داد که در متن این نامه آمده است:

«برنامه بازدید از زرین غار و حوزه اکتشاف معدن‌کاران اطراف زرین غار با حضور وجیه‌الله بیگدلی و طهماسبی، نمایندگان اداره‌کل بازرسی استانداری زنجان و مهندس خدایی نماینده صنعت، معدن و تجارت استان و مهندس عالی نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مهندس ندرلو نماینده اداره‌کل منابع‌طبیعی استان، مهندس محمدی مسئول دفتر فنی فرمانداری، مهندس کرباسی ریاست حفاظت محیط‌زیست شهرستان، مهندس رفیعی نماینده میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان، مهندس اصغری نماینده منابع‌طبیعی شهرستان، مهندس شیری و مهندس محمدی نمایندگان منابع آب شهرستان، نقدی نماینده دادگستری بخش و اعضای شورای اسلامی شهر و بخش و جمعی از معتمدین شهر و معدن‌کاران انجام و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد تا زمان مشخص شدن حریم زرین غار توسط اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری و منابع آب، فعالیت معدن‌کاران تعطیل و هر گونه عملیات حفاری در داخل حریم غار ممنوع شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط‌عمومی بخشداری بزینه‌رود

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان غار زرین غار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعیدی گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد افزود: همچنین ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد. 


سعیدی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
 
وی همچنین در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 


رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

دیگر خبرها

  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس