Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مهدی طارمی دونده‌ ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا در پایان دور رفت رقابت های مرحله گروهی نام گرفته است.
به گزارش آریا، بعد از پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی بین تمامی مهاجمان لیگ قهرمانان بیش‌ترین تحرک را داشته و 33 کیلومتر مسافت را در 3 بازی طی کرده است که بالاتر از همه بوده و او را در صدر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با زدن 1 گل و ثبت 1 پاس گل در 3 بازی عملکرد قابل قبولی در تیم پورتو داشته است و نباید از یاد برد گل او در بازی برابر اتلتیکومادرید نیز مردود اعلام شد. پورتو فردا در لیگ پرتغال در زمین توندلا به میدان خواهد رفت و باید دید مهدی طارمی می‌تواند بار دیگر تاثیر خود را در تیمش داشته باشد یا خیر.
مهدی طارمی با خلق 10 موقعیت گل بالاتر از مسی، صلاح و لوکاکو در رده دهم جدول خلق موقعیت گل بین بازیکنان چمپیونزلیگ قرار گرفته، همچنین شانزدهمین بازیکن دونده لیگ قهرمانان اروپا بوده. مهاجم ایرانی پورتو بهترین بازیکن تیمش در مصاف با میلان بود که بعد از خلق چهار موقعیت گل در نهایت پاس منجربه گل لوییز دیاز وینگر چپ تیمش را به نام خودش ثبت کرد. 
برای اولین بار بعد از بازی برابر اتلتیکو مادرید بود که امار دوندگی طارمی نگاه ها را به خود جلب کرد اما حالا در پایان دور رفت مرحله گروهی، هنوز هم مهدی در بین تمامی ستارگان این تورنمنت، دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان محسوب می شود. هرچند او دونده ترین بازیکن این مسابقات نیست و سباستین تیل بازیکن تیم شریف مولداوی این عنوان را به خودش اختصاص داده اما عملکرد چشمگیر او برابر سه تیم مدعی لیورپول، اتلتیکو مادرید و میلان آن هم در حالی که برابر میلان در دقیقه 80 تعویض شد، او را به دونده ترین فوروارد جام باشگاه ها تبدیل کرده است که نشان دهنده اکشن های مکرر این ستاره بوشهری تیم پورتو است که در دیدار برابر تیم میلان، هم در حملات حضور موثر داشت و هم در پرس های تیمی و توپ دزدی ها شرکت داشت و بارها دروازه این تیم را تهدید کرد. 
بد نیست با هم مروری داشته باشیم بر عملکرد انفرادی طارمی و جدوالی که او در آنها حاضر بوده است. طارمی در طول سه مسابقه دور رفت برابر تیم های اتلتیکو، لیورپول و میلان، در مجموع 263 دقیقه به میدان رفت که در این دقایق، 10 بار موفق به خلق موقعیت روی دروازه حریف شد  تا بطور میانگین 3.34 موقعیت برای هر مسابقه را ثبت کند و از این حیث دهمین بازیکن برتر جام بوده است. او یک گل زد و یک پاس گل داد تا امار خوب 0.34 برای هر بازی را در این دو شاخص به خود اختصاص دهد. او در مجموع 33.6 کیلومتر دوید تا به ازای هر مسابقه 11.2 کیلومتر را به جای بگذارد در حالی که بالاترین سرعتی که مهدی به آن رسیده 29.6 کیلومتر بر ساعت بوده است.
در بخش عملکرد هجومی،  طارمی یک گل با ضربه سر از داخل محوطه جریمه زده است. چهار بار دریبل موفق داشته ، یک بار پاس گل داده و دو بار هم در تله افساید گیر افتاده است، شش ضربه به خارج چارچوب زده و دو شوت هم به سمت دروازه شلیک کرده است. در بخش توذیع توپ هم طارمی عملکرد قابل قبولی به عنوان مهاجم ثبت کرده و 69 درصد پاس هایش به مقصد رسیده است به طوریکه از 15 پاس کوتاه دوازده تای آن به هدف رسیده و در مجموع از 56 پاس کوتاه، متوسط و بلند، 38 پاس را سالم به هم تیمی های خود رسانده است.
در بخش تدافعی هم مهدی با 7 بازپس گیری توپ په په و یاران را کمک کرده تا از فشارهای حریفان قدرتمند خود خارج شوند. همچنین در مجموع شش بار بر روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شده در حالی که پنج بار هم متحمل خطا شده است. در نهایت هم لیست دونده ترین بازیکنان مسابقات را مشاهده می کنید که مهدی طارمی بعد از بازیکنان مطرحی چون دی یانگ و کیمیش، از نظر میانگین دوندگی بر حسب دقایق بازی، دونده ترین فوروارد این رقابت ها لقب گرفته است که 33.6 کیلومتر دویده است.
تیم پورتو که با امتیاز برابر با اتلتیکو در رده سوم جدول گروه خود قرار دارد و می کوشد با اتکا به درخشش ستارگانی چون طارمی از گروه سخت خود عبور کند، در دور برگشت باید ابتدا در سن سیرو به مصاف میلان برود و بعد از آن که در خانه پذیرای شاگردان سیمئونه خواهند شد، در اخرین گام در انفیلد برابر لیورپول قرار می گیرند.
عملکرد خوب طارمی و تاثیرگذاری مثبتش در کسب نتایج قابل قبو پورتو در دور رفت لیگ قهرمانان، اعتماد به نفس ستاره جنوبی کشورمان را هم تا حد زیادی افزایش داده به طوری‌که بعد از بازی در میکسدزون، با ویتور فریرا هم تیمی‌اش به شوخی می‌پرداخت و وقتی  گفت که مهدی چند شانس را از دست داد، او گفت از دست دادم ولی بردیم و هردو بازیکن به اهمیت پیروزی اشاره کردند و پس از آن هم طارمی شروع به مصاحبه به زبان پرتغالی کرد که باعث شد در فضای هواداری پورتو هم واکنش‌های جالبی در پی داشته باشد و هواداران این تیم معتقد بودند پرتغالی صحبت کردن مهدی از فریرا هم بهتر بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طارمی لیگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان اروپا دونده ترین مهدی طارمی دور رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار: طارمی در اینتر موفق می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون ستاره تیم رم که در سری‌آ ایتالیا بازی می‌کند اعتقاد دارد که حضور مهدی طارمی در اینتر به فوتبال او کمک می‌کند و ستاره تیم ملی ایران می‌تواند در این لیگ درخشان ظاهر شود.

سردار در صحبت‌های خود عنوان کرد: من خیلی سال نیست که در اینجا حضور دارم و نزدیک یک سال است که در سری‌ آ به میدان می‌روم و چیز خاصی در مورد لیگ این کشور نمی‌دانم اما مهدی طارمی بازیکن خوبی است و اینتر هم یک تیم قدرتمند و فوق‌العاده است.

سردار ادامه داد: با شناختی که از مهدی طارمی دارم او بهترین انتخاب را انجام می‌دهد و با آمادگی و توانایی که دارد مطمئن هستم که در اینتر موفق می‌شود.

سردار آزمون و مهدی طارمی زوج رویایی تیم ملی هستند که در سال‌های اخیر با درخششی که داشتند خط حمله فوق‌العاده‌ای را برای ایران تشکیل داده‌اند و حضور این دو بازیکن سری‌آ اتفاقی جالب برای تیم ملی خواهد بود و همچنین به مخاطبان ایرانی لیگ ایتالیا اضافه خواهد کرد و با جدیت بیشتری سری‌آ را دنبال خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • حضور سه دونده ایرانی در لیگ الماس
  • اینتر در پی شکار مهاجم جدید پس از طارمی؛ زیرکزی یا گودموندسون؟
  • فینال ومبلی: خداحافظی باشکوه کاپیتان وفادار!
  • گل پیروزی برابر پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا
  • سردار: طارمی در اینتر موفق می‌شود
  • بریس لیونل مسی در برابر تیم گواردیولا؛ برتری 3-0 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (لیگ قهرمانان اروپا - 6 می 2015)
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • افت مهاجم گلزن نساجی در سال جدید/ آزادی از ترکیب اصلی دور می شود؟
  • دوست مهدی طارمی در پورتو، دشمن در میلان خواهد شد؟
  • رم ۱ - ۱ یوونتوس/ خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان، بیخ گوش گرگها+ فیلم