Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که بر اساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای امشب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: در ارتفاعات شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان در ساعات ابتدایی شب و ساعات پایانی شب افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: همچنین امشب خلیج‌فارس مواج است و از فردا به‌ تدریج با ورود یک سامانه بارشی ابتدا در شمال غرب و به تدریج از روز یکشنبه در غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: فردا شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و روز یکشنبه هم در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان این‌که از روز دوشنبه با نفوذ پرفشار و افزایش شیب فشاری در نوار شمالی کشور کاهش دما و افزایش باد در شمال غرب و سواحل خزر انتظار می‌رود، افزود: از بعد از ظهر دوشنبه و طی روز سه‌ شنبه بارش در سواحل دریای خزر شدت می‌یابد و بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و روز سه‌شنبه هم در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی و سمنان بارش باران، وزش باد، کاهش دما و بارش برف انتظار می‌رود.

او اظهار کرد: دریای خزر از روز دوشنبه مواج و طوفانی است.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تقویت جریانات جنوبی در ارتفاعات جنوبی استان سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات شمالی هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با غبار محلی است و بیشترین دمای تهران ۲۰ درجه و کمترین آن ۱۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوا کارشناس هواشناسی پیش بینی می شود آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی روز‌های پیش رو، گفت: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه (۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹ اردیبهشت) کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: ایسنا

tags # بارش باران ، آب و هوا ، اخبار هواشناسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود