Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلفی گل در جمع دانشجویان نخبه، علم و عقل را دو بال دانایی انسان معرفی کرد و گفت: از خداوند علمی بخواهید که از طریق آن بتوانید برای خود و جامعه ثروت آفرین باشید.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در اختتامیه گردهمایی رتبه‌های برتر آزمون سراسری (در گروه آزمایشی ریاضی) با عنوان «آینده روشن» که پیش از ظهر امروز در محل مجتمع سپید مشهد برگزار شد، از نخبگان خواست به معنای واقعی به دنبال دانایی باشند و افزود: دانایی شامل دو فاکتور اصلی عالم بودن و عاقل بودن است؛ علم به معنای دانش و آگاهی و عقل، به معنای پیشگیری است یعنی به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که حتی الامکان در زندگی دچار چالش نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: علم از طریق دانشگاه و دانشمندان، اما عقل، از طریق تجربه به دست می‌آید و با توجه به اینکه امکان تجربه همه امور برای انسان وجود ندارد، می‌بایست نسبت به استفاده از تجارب دیگران توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تجربه را مرز مشترک علم و عقل دانست و تصریح کرد: راه عاقل شدن کم هزینه، استفاده از تجربیات دیگران از طریق مطالعه آثار و زندگی آن‌ها می‌باشد؛ در واقع ما هنگام مطالعه، تجربیات نویسنده را در وجود خود نهادینه می‌کنیم.

زلفی گل خطاب به دانشجویان ادامه داد: خدا به هر انسانی توانایی منحصر به فردی داده است؛ سر کلاس درس اساتید مختلف که می‌نشینید، سعی کنید از ویژگی‌های مثبت آن‌ها در هر زمینه‌ای که هست، الگو بگیرید و آن‌ها را در خود جمع کنید که در این صورت پس از اتمام دوران دانشگاه، انسانِ عالمِ عاقلِ دانای تراز جمهوری اسلامی خواهید بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت احترام و جلب رضایت والدین اشاره و به دانشجویان خاطرنشان کرد: دعای والدین لازمه موفقیت هر فرد است و تردید نداشته باشید که با دعای آنان به هر آرزویی می‌رسید؛ علم، قدرت و ثروت مطلق دست خداوند است بنابراین از او کم نخواهید؛ بخواهید که انسان‌های بزرگ را سر راهتان قرار دهد و به شما علمی عطا کند که از طریق آن برای خود و جامعه ثروت آفرین باشید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان از نخبگان خواست پس از رسیدن به درجات عالی، مردم و به ویژه خاستگاه و زادگاه خود را فراموش نکرده و در مسیر خدمت به آنان گام بردارند.

بر پایه این گزارش، تقدیر از رتبه‌های تک رقمی آزمون سراسری ۹۹ و ۱۴۰۰ در گروه ریاضی، صندلی داغ با حضور اسدالله کلانتریان فارغ التحصیل دکترای برق از دانشگاه ماساچوسف و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف، اجرای زنده حسین حقیقی و برش کیک آینده روشن از دیگر برنامه این مراسم پایانی رویداد آینده روشن بود.

یادآور می‌شود نخستین رویداد «آینده روشن» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی، مهر و آبان ماه جاری با حضور رتبه‌های برتر کنکور سراسری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم جامعه تحقیقات دانشجو تحقیقات و فناوری آینده روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد