Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوب دهقان‌کار در سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با یورگن بوس، رئیس نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو و بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی دو کشور و توسعه همکاری‌های طرفین در زمینه ترجمه و انتشار متقابل آثار تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی  خانه کتاب و ادبیات ایران، در سومین روز از هفتادوسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، ایوب دهقان‌کار (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران) با یورگن بوس (رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت) دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که حمید محمدی (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین) نیز حضور داشت، طرفین بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی دو کشور و توسعه همکاری‌ها در حوزه کتاب و نشر تاکید کردند. 

در ابتدای این دیدار، یورگن بوس با اشاره به محدودیت‌ها و دشواری‌های برگزاری هفتاد و سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به دلیل شیوع ویروس کرونا در آلمان و جهان از حضور ایران در این دوره از نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

ایوب دهقان‌کار نیز به دشواری‌های ایران برای حضور در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: عاملی که باعث شد ایران در هفتاد و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضور پیدا کند اهتمام ایرانیان به فرهنگ و علاقه‌شان به کتاب و دانایی است.

او با اشاره به امکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ماه می سال آینده (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) اظهار کرد: آن‌گونه که رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اخیرا اعلام کرده، چنان‌چه شرایط بهداشتی فراهم باشد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آینده به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد. 

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین توضیحاتی درخصوص نمایشگاه مجازی کتاب تهران، طرح‌های حمایت از ترجمه و انتشار کتاب‌های ایرانی از جمله طرح گرنت و تاپ و جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

در پایان این دیدار، یورگن بوس نیز با استقبال از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت حضوری گفت: ما در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردیم و در صورت برگزاری مجدد این نمایشگاه به‌صورت فیزیکی، حتما حضور پیدا خواهیم کرد.

رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت همچنین بر گسترش همکاری‌های طرفین در زمینه ترجمه و انتشار متقابل آثار دو کشور تاکید کرد.

در هفتاد و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در غرفه ملی ایران نمایندگانی از تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی در حوزه نشر ازجمله انجمن فرهنگی ناشران دفاع مقدس، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران حضور دارند.

علاوه بر آن سه آژانس ادبی که در زمینه نشر بین‌الملل فعال هستند هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و نسبت به معرفی و عرضه کتاب‌های ایرانی برای تبادل کپی‌رایت و تعامل با ناشران خارجی به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه فرانکفورت ایوب دهقانکار نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رئیس نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جزئیات تخصیص یارانه اعتباری خرید کتاب از این دوره نمایشگاه گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند.

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی ادامه داد: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 700 هزار تومان است که از این مقدار420 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و 280 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی 800 هزار تومان است که از این مقدار  معادل 400 هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و 400 هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد:  یارانه اعتباری خرید کتاب(بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

خلج در پایان گفت: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذی‌ربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از 16 اردیبهشت ماه 1403) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید