Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@21:21:10 GMT

مقاومت در برابر دشمنان یکی از اصول مهم الهی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۵۲۱۹

مقاومت در برابر دشمنان یکی از اصول مهم الهی است

یه گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، علامه شیخ مصطفی حسن، استاد حوزه علمیه شهید عارف حسین الحسینی پاکستان در سخنانی در وبینار روز چهارم کنفرانس وحدت به موضوع اهمیت مقابله با دشمنان و مقاومت آنها در برابر ظلم اشاره داشت. او در این باره به قرائت آیه ای از قران کریم پرداخت و گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: إن اللذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التي كنتم توعدون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است».

علامه شیخ مصطفی حسن در ادامه به نقش مقاومت در مقابله با استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: آیه های بسیاری درباره موضوع اتحاد و همگرایی وجود دارد که من یکی از آن ها را خواندم که در مورد استقامت و مقاومت بوده و در قرآن نازل شده است.

او با بیان اینکه خداوند متعال مقاومت را به عنوان یکی از سنت های محکم خود مطرح کرده است، تصریح کرد: مقاومت از سنن الهی است که هیچ گاه تغییر پذیر نیست. خداوند می فرماید: ولن تجد لسنه الله تبدیلا. «این سنّت خداوند در اقوام پیشین است، و برای سنّت الهی هیچ گونه تغییر نخواهی یافت».

با توجه به تاکید مکرر خداوند در آیاتش مبنی بر آگاهی و استقامت مسلمانان در برابر ظلم و کفر، بر مسلمانان واجب است که از اختلاف و تفرقه دوری کنند و حول محورهای الهی با یکدیگر متحد شوند. تنها در این صورت است که دشمن قادر نخواهد بود در جبهه مسلمانان اختلاف بیندازد و اهداف شوم خود را از قبال این تفرقه و شکاف محقق سازد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست

یک متخصص طب سنتی درباره طراوت و شادابی پوست صحبت کرد و گفت: اگر پوست رطوبت غریزی مناسبی داشته باشد، شفاف و باطراوت به نظر می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است