Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - عضو شورای‌عالی بورس گفت: قانون‌گذار رییس بانک مرکزی را عضو شورای عالی بورس قرار داده تا سیاست‌های بانک مرکزی همسو با بورس باشد که برخلاف دوره‌های گذشته با حضور دکتر صالح‌آبادی این هدف تقویت خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، حمیدرضا دانش کاظمی در خصوص تغییر و تحولات بورس تاکید کرد: انتظار می‌رود طی دوهفته آینده، اولویت‌های سازمان بورس توسط رئیس جدید، به صحن شورای‌عالی بورس برسد و تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دغدغه سهام‌داران و بازار سرمایه گسترده و دارای تنوعِ زیادی است و از طرفی توانِ نظارت‌کننده نیز محدود می‌باشد و لذا امکانات را باید متناسب با انتظارات تعدیل نمود.

عضو شورای‌عالی بورس در ادامه گفت: به نظر می‌رسد در هفته آینده اولویت‌بندی توسط آقای عشقی به صحن شورا برسد و تا بحث و بررسی‌ها محکم و همسوتر با بازار پول، پیش رود.

دانش کاظمی گفت: یکی از مهم‌ترین معضلاتِ بازار، سهام عدالت است و طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. این طیف بیشترین مشکلات بازار سرمایه را از آن خودکرده و بررسی مشکلاتِ آن‌ها از جمله مسائل مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و آن‌هایی که روش مستقیم سهام‌داری را برگزیده‌اند، باید موردنظر سازمان بورس و شورای‌عالی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد ابلاغی رهبری، مردم باید امکانِ دسترسی به اموال خود را داشته و شیرینی این مال را بچشند و از طرفی باید از افتِ سبد سهام باخبر باشند و آگاه‌سازی سازمان باید به‌گونه‌ای صورت گیرد تا مردم بدانند اولویت، در فروشِ سهام نیست.

دانش کاظمی افزود: یکی از اعضای شورای‌عالی بورس، رئیس بانک مرکزی است و بنده وقتی افتخار عضویت در این شورا را داشتم، فقط یک جلسه با حضور سرپرست بانک مرکزی برگزار شد.

وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی حتی با خواهش و تمنا در هیچ جلسه‌ای حضور نداشت. آن هم در هیچ دوره‌ای و باید پرسید چرا رئیس بانک مرکزی را به‌عنوان یکی از اعضای شورای‌عالی بورس در نظر می‌گیرند؟ قانون‌گذار این انتخاب را انجام داده است تا سیاست‌های بانک مرکزی متناسب و همسو با بورس باشد ولی وقتی یک کارشناس از بانک مرکزی حضور پیدا می‌کند، بدین معناست که سیاست‌های بازار پولی، هم راستا با بازار سرمایه نبوده است.

دانش کاظمی گفت: با حضور آقای صالح‌آبادی و سبقه‌ای که در بورس داشتند، ملاحظه می‌کنیم که در اولین جلسه شورا نه‌تنها رئیس‌کل بانک مرکزی حضوری مؤثر داشت، بلکه نقطه‌نظرات خود را با رویه‌ای کارشناسی اعلام نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: شورای عالی بورس شورای عالی بانک مرکزی دانش کاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت