Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

هویج دارای فواید زیادی برای سلامتی بدن است و از خانواده چتریان به حساب می‌آید که در این خانواده گیاهانی مانند جعفری، شقاقل و شوید یافت می‌شود. هویج دارای برگ سبز بوده و ریشه بلندی دارد.

حدود پنج هزار سال پیش از هویج استفاده می‌شده است، در آن زمان هویج به رنگ‌های سیاه، قرمز، زرد و سفید یافت می‌شده و تنها به رنگ نارنجی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید هویج برای اولین بار در افغانستان کشت شده است.

هویج دارای طعم خوبی بوده که دارای مقادیر زیادی از بتاکاروتن است. همچنین هویج دارای آنتی اکسیدان‌های زیاد برای سلامت چشم، پوست و گوارش است. کسانی که هویج میل می‌کنند دارای هوش بالاتری نسبت به سایرین هستند.

خیلی از خواص هویج را می‌توان با آب هویج به بدن تزریق کرد، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها آب هویج توصیه شده است. همچنین هویج را می‌توان به صورت خام و پخته استفاده کرد. هویج کم کالری بوده، ولی پر از انرژی برای بدن است.

هویج گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که در مطلب زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده ایم.

فواید هویج برای خون

هویج دارای کاروتنوئید است که باعث می‌شود برای کنترل قند خون موثر باشد. هویج دارای خواص قلیایی برای بدن بوده که باعث پاکسازی خون می‌شود. همچنین هویج تعادل هورمونی را در بدن ایجاد می‌کند.

مناسب برای افرادی با پوست خشک

کمبود پتاسیم باعث می‌شود خشکی پوست ایجاد شود، هویج غنی از پتاسیم است، نوشیدن آب هویج باعث می‌شود تا پوست شما هیدراته شود.

سرشار از کلسیم

هویج دارای کلسیم زیادی است که برای رشد استخوان‌ها در کودکان و زنان موثر است.

کنترل فشار خون

همانطور که گفته شد هویج دارای پتاسیم است که باعث می‌شود تا سدیم اضافی در بدن کنترل شود و فشار خون کاهش پیدا کند.

منبع ویتامین‌های گروه B

هویج سرشار از ویتامین‌های گروه ب است، اسید فولیک و تیامین در هویج به وفور یافت می‌شود.

بهبود کارکرد دستگاه گوارش

هویج دارای فیبر است که باعث می‌شود تا حرکات روده تنظیم شود. هویج باعث می‌شود تا فرآیند هضم به درستی انجام شود و همچنین برای رفع اختلالات گوارشی مانند یبوست مفید است. هویج باعث می‌شود تا از افزایش قند خون در بدن جلوگیری شود.

آرامش بخش پوست صورت

برای آرام کردن پوست می‌توان از هویج کمک گرفت، اگر حس می‌کنید پوست شما تیره شده است از اسپری هویج استفاده کنید. اسپری هویج برای آرام کردن پوست صورت موثر است.

خواص ضد سرطانی هویج

مطالعات نشان می‌دهد که هویج باعث جلوگیری از سرطان‌های ریه، سینه و سرطان روده بزرگ می‌شود. هویج سرشار از آنتی اکسیدان پلی استلین و فال کارینول می‌باشد که باعث از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا هویج به عنوان یک میوه ضدسرطان شناخته شود.

کالری و چربی پایین

هویج دارای کالری کمی است و چربی این میوه صفر است، کسانی که مشکلات کلسترول دارند از بابت مصرف هویج نگران نباشند.

پاکسازی سموم بدن

هویج دارای مقادیر زیادی از ویتامین A است که به کبد کمک می‌کند تا سموم مختلف از بدن انسان خارج شود. هویج باعث می‌شود تا چربی در کبد کاهش پیدا کرده و مواد زائد از بدن خارج شود.

تقویت استخوان‌ها

هویج دارای ویتامین K است، همین امر باعث می‌شود تا ترمیم استخوان‌ها به سرعت انجام شود، پتاسیم موجود در هویج باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هویج فشارخون دستگاه گوارش سلامت بدن هویج باعث می شود هویج دارای استخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق از کشور، مرزبانان گروهان ۱۷ شهریور هنگ مرزی تایباد حین کنترل خودروهای مسافری در لاین ورود به کشور طی عملیاتی موفق به کشف مقادیری سیگار قاچاق از دو دستگاه خودرو شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت دوغارون حین کنترل خودروهای ترانزیت در لاین ورود به کشور به دو دستگاه خودرو افغانستان مشکوک که پس از بازرسی دقیق از خودروها، تعداد ۳۶۰۰ پاکت سیگار شامل ۷۲ هزار نخ سیگار به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال را که داخل دو دستگاه بونکر سیمان جاساز شده بود را از ۲ نفر متهم  افغان کشف کنند، که خودروها توقیف و کالاهای مکشوفه به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره مبارزه با کالای قاچاق هنگ شد.

وی بیان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه کارکنان مرزبانی به شمار می‌آید و این مهم در تحقق مسیر جهش تولید بسیار کارگشا است.


 

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد