Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در سفری استانی در اردبیل حضور یافت و ضمن بازدید از شرکت کشت و صنعت مغان، راه آهن اردبیل و طرح آبیاری خداآفرین، وعده حمایت دولت از کشت وصنعت مغان و افتتاح یک ماهه راه آهن اردبیل را به مردم داد.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در سفری استانی، امروز را در استان اردبیل گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانی که سال گذشته در کسوت ریاست دستگاه قضا به آن سفر کرده بود و در آن زمان، ضمن بازدید از شرکت سبلان پارچه، در جلسه‌ای با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی استان اردبیل درباره مسائل و مشکلات اقتصادی این استان گفتگو کرده بود. در این جلسه مسائلی که شرکت کشت، صنعت و دامپروری مغان گرفتار آن بود، مطرح شد. حاصل این سفر بازگشت شرکت پارچه سبلان به مالک اصلی و ابطال خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت مغان بود. حالا رئیسی در مقام ریاست جمهوری بار دیگر و پس از حدود یکسال به اردبیل سفر کرده است.

 

اهمیت پارس‌آباد برای رئیس جمهور

رئیسی در بدو ورود به استان اردبیل به پارس آباد رفت و از وضعیت شرکت کشت و صنعت مغان بازدید کرد. او در فرودگاه پارس آباد بر نقش کشاورزان اردبیلی در توسعه کشاورزی کشور تأکید کرد و گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و باتوجه به ظرفیت‌های بسیاری که دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در اردبیل صنایع تبدیلی ایجاد شود، ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای چرخش ارزش افزوده در حوزه کشاورزی و گردشگری از جمله مسائلی است که باید در اردبیل توسعه یابد.

 

وی تأکید کرد: با در نظر گرفتن نظر کارشناسان و مسؤولان استانی، در کوتاه مدت و میان مدت برنامه‌های مناسبی برای متحول کردن کشاورزی و صنایع تبدیلی و ظرفیت گردشگری استان اردبیل خواهیم داشت.

 

او در فرودگاه پارس آباد به نقش مهم مردم اردبیل در توسعه فرهنگ شیعه اشاره کرد و گفت: این استان چهره‌های مختلف علمی و فرهنگی را تقدیم جهان اسلام و بشریت کرده است.

 

آیت الله رئیسی در ادامه سفر خود به شرکت کشت و صنعت مغان رفت و با کارکنان این شرکت دیدار کرد. او ضمن عذرخواهی از عموم مردم اردبیل که امکان برگزاری گردهمایی عمومی و گفتگو با مردم از نزدیک فراهم نشده است، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای آبادنی کشت و صنعت مغان به کار می‌بندد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت در اختیار دولت است و وجهی برای توقف یا کندکردن توسعه در آن وجود ندارد، گفت: باوجود چنین مجموعه عظیمی، بیکاری در منطقه و به خصوص شهرستان پراس آباد معنایی ندارد.

 

تکلیف رئیسی برای استاندار اردبیل؛ آقای استاندار شانه خالی کرد! 

او وظیفه پیگیری طرح توسعه‌ای برای شرکت کشت و صنعت مغان را به عهده استاندار اردبیل گذاشت. براین اساس استاندار اردبیل وظیفه دارد پس از تهیه این طرح، آن را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد.

 

با این حال سیدحامد عاملی، استاندار دولت سیزدهم نیز در این بازدید بیان خواستار برنامه ریزی ملی برای این شرکت شد.

 

عاملی گفت: کشت و صنعت و دامپروری مغان یک ظرفیت ملی است و نیازمند برنامه ریزی و نگاه ملی بوده و در مباحث توسعه‌ای آن نیز باید برنامه‌های ملی برای این شرکت درنظر گرفته شود.

 

وی تصریح کرد: باید با تدوین یک برنامه در سطح ملی برای این شرکت، کشت و صنعت مغان را به عنوان یک الگوی کشاورزی مدرن در منطقه و سطح کشور معرفی کنیم.

 

در حاشیه حضور رئیسی در پارس آباد، یکی از کارکنان این شرکت که به دلیل قرارداد خود، به مشکلات بیمه‌ای برخورده بود، مسائل خود را در این زمینه با رئیس جمهور درمیان گذاشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

شبکه آبیاری خداآفرین؛ طرحی برای رونق کشاورزی

رئیس جمهور و هیات همراه او، ساعاتی دیگر را هم در پارس آباد سپری کردند. بازدید از طرح شبکه آبیاری و زهشکی خداآفرین در پارس آباد مغان یکی دیگر از برنامه‌های این سفر استانی رئیس جمهور بود.

رئیسی در بازدید از این طرح به مسئولان استانی دستور داد که بودجه لازم برای تکمیل این طرح را تأمین کنند و در مهلت مقرر و برنامه ریزی شده آن را به بهره برداری برسانند.

 

عباس جنگی مرنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز درباره این طرح توضیحاتی ارائه داد و گفت: طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل بطول ۹۲ کیلومتر و در قالب ۴ ناحیه عمرانی در سه شهرستان پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در شمال استان اردبیل اجرای می‌شود.

 

جنگی مرنی با اشاره به اینکه این طرح در وسعت حدود ۳۷ هزار هکتار در حال احداث است، گفت: ۶ دستگاه سیفون فولادی، ۴۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ باب پست توزیع برق از مشخصات این طرح می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال برای احداث شبکه اصلی این طرح هزینه شده است، گفت: ارزش روز این تاسیسات بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است و برای تکمیل بقیه کار‌های باقیمانده این طرح حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

جنگی مرنی اسکان ۱۰ هزار خانوار عشایری، درآمد سالیانه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، ایجاد فرصت اشتغالزایی در منطقه، جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه و افزایش تولیدات کشاورزی، باغی و لبنی را از اثرات اجتماعی احداث طرح عنوان کرد و افزود: این طرح هم اکنون ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

حضور وزرای اقتصاد، فرهنگ و کشاورزی در شهرستان‌ها

رئیس جمهور پارس آباد را به مقصد اردبیل ترک کرد، اما وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان ماند و در جلسه شورای اداری با حضور نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی شرکت کرد.

 

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم به مشکلات گمرک بیله سوار پرداخت و گفت: نقش گمرک بیله سوار در ارزآوری و پیشرفت اقتصاد کشور بسیار پراهمیت و اساسی است.

 

خاندوزی تصریح کرد: در حال حاضر مقامات گمرک و منطقه‌ای بیله سوار گزارشاتی از مشکلات ارائه دادند و بازدید‌های میدانی نشان از مشکلات موجود بود که در تهران پیگیری خواهد شد.

 

وعده افتتاح پروژه ریلی ۱۴ ساله

رئیس جمهور در ادامه سفر خود از پروژه راه آهن اردبیل نیز بازدید کرد و به مردم این استان نوید داد که تا یک سال آینده سوت قطار در ایستگاه راه آهن اردبیل به صدا درآید.

رئیسی گفت: انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود، باید با جدیت تکمیل شود.

 

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر، از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.

 

او درباره بازدید‌های امروز و دیدارهایش با مردم استان اردبیل هم گفت: ارتباط با مردم و اطلاع پیدا کردن از دیدگاه‌ها و خواسته‌های آنان برای من و همکارانم غنیمت است و امیدواریم ان‌شاءالله بتوانیم خواسته‌های مردم را دنبال و اجرا کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیسی با بیان اینکه در این سفر و سفر‌های دیگر با افتتاح و کلنگ‌زنی به معنای آغاز یک پروژه مواجه نیستیم، گفت: ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم که مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم پروژه‌های نیمه‌تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفر‌ها برخی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.

 

یکی دیگر از وزیران همراه رئیس جمهور در این سفر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که با عشایر و مرزنشینان اصلاندوز در روستای احمدلو دیدار و گفتگو کرد.

 

انتظار می‌رفت رئیس جمهور در این سفر خود به مجموعه سبلان پارچه هم سری بزند و از وضعیت این روز‌های این شرکت خبر بگیرد. این شرکت سال گذشته و با پیگیری دستگاه قضایی به مالک قبلی بازگشت. رئیسی در واقع از ادامه روندی غیرقانونی نسبت به این شرکت جلوگیری کرد، اما وضعیت این روز‌های سبلان پارچه خوب نیست.

 

پیش از این در گفتگو با یکی از فعالان دانشجویی اردبیلی به مساله سبلان پارچه و چالش‌های این شرکت گفتگو کردیم که با عنوان: «انتظارات مردم اردبیل از رئیس جمهور/ رئیسی از پارچه سبلان دوباره بازدید کند» منتشر شد. باید دید آیا هیات دولت برنامه‌ای برای بازگشت تولید در این شرکت دارد یا نه؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفر استانی رئیسی کشت و صنعت مغان راه آهن اردبیل سبلان پارچه اردبیل شرکت کشت و صنعت مغان هزار میلیارد ریال راه آهن اردبیل رئیس جمهور استان اردبیل سبلان پارچه بیله سوار پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد

به گزارش ایرنا، عباس علی آبادی روز سه شنبه به همراه رئیس جمهور در بازدید از ایرانخودر و سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه ابراز امیدواری کرد که ناترازی ها در صنعت خودرو رفع شود.

وی افزود: حال تولید خوب است و امیدواریم بهتر از این ها شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت 1403 در سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه حضو یافت.

رئیس‌جمهور با همراهی عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری تقدیر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است