Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، روز جمعه با دستور بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به اتهام همکاری با «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، سازمان تروریستی اعلام شدند.

روزنامه عبری جروزالم پست در وب سایت خود اعلام کرد که این تصمیم توسط وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی و با دستور بنی گانتس گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این وبسایت این ۶ سازمان شامل: «الضمیر لرعایه الاسیر و حقوق الانسان»، «الحرکه العالمیه للدفاع عن الاطفال-فلسطین»، «الحق»، «اتحاد لجان العمل الزراعی»، «اتحاد لجان المراه العربیه» و «مرکز بیسان للبحوث والانماء» هستند.

جروزالم پست همچنین ادعا کرد که این سازمان‌ها بر اساس حکم صادر شده در گروه بازوی سازمان تروریستی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، طبقه‌بندی می‌شوند.

درپی این حکم، مقامات فلسطینی این اقدام صهیونیست‌ها را محکم کردند.

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای این تصمیم صهیونیست‌ها را حمله‌ای دیوانه‌وار ازسوی مقامات رژیم اشغالگر علیه نهاد‌های مدنی و حقوقی فلسطینی عنوان کرد و ادعای تروریستی بودن این سازمان‌ها را به طور قاطع رد کرد.

این وزارتخانه تأکید کرد که این تهمت و افترای خصمانه یک حمله به جامعه مدنی و حقوق اساسی مردم فلسطین در برابر اشغال غیرقانونی صهیونیستی‌ها و تلاش هدفمند برای افشای جنایات مستمر آن‌ها است.

این وزارتخانه تأکید کرد که این گام ننگین، جدیدترین اقدام اشغالگران و ابزار‌های آن علیه سازمان‌های مدنی فلسطین و مدافعان ارشد حقوق بشر است.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه افزود: «آنچه صهیونیست‌ها را به برداشتن این گام تشویق کرد، واکنش‌های ناامیدکننده و نادرست جوامع بین المللی در قبال اقدامات صهیونیست‌ها علیه سازمان‌های حقوق بشری فلسطین است.»

این وزارتخانه همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر خواست که علناً و قاطعانه در برابر این جنایات بایستند و تمام اقدامات ممکن را برای دفاع از سازمان‌های مدنی فلسطین انجام دهند.

در همین زمینه، نهاد‌های اسرای فلسطینی اعلام کردند که این تصمیم باعث ادامه تجاوزگری اشغالگران علیه مردم فلسطین و نهاد‌های آن‌ها می‌شود.

نهاد اسرای فلسطینی در بیانیه خود اعلام کرد: «این تجاوز از امروز آغاز نشده است. در چند سال گذشته، اشغالگران نهاد‌های فلسطینی را از طریق تهاجم و مصادره اموال، دستگیری کارمندان مورد هدف قرار داده است.»

خبرگزاری رویترز نیز پس از این اقدام رژیم صهیونیستی به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: «ما در مورد تعیین ۶ سازمان مدنی فلسطینی به عنوان سازمان‌های تروریستی با اسرائیل ارتباط برقرار خواهیم کرد.»

سال‌ها است که رژیم اشغالگر صهیونیستی ده‌ها سازمان حقوق بشری و بشردوستانه که در سرزمین‌های فلسطین فعالیت می‌کنند را ممنوع و تحریم کرده است.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی قدس اشغالی فلسطین اشغالی بنی گانتس حقوق بشر رژیم صهیونیستی صهیونیست ها سازمان ها ۶ سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شبکه روسیا الیوم، پیر لودامار، مسئول واحد مین روبی سازمان ملل گفت: تخمین زدیم که ۳۷ میلیون تن آوار یا حدود ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در نوار غزه وجود داشته باشد.

وی افزود: با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون، آواربرداری ۱۴ سال طول می کشد.

این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد: حداقل ۱۰ درصد از مهمات شلیک شده منفجر نمی شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم های تخلیه کننده قربانیان از زیر آوارها و همچنین کارگرانی است که وظیفه آواربرداری را دارند.

در همین راستا، منابع خبری از تخریب گسترده شبکه آب و فاضلاب شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه و از بین بردن محصولات کشاورزی این شهر توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شهرداری بیت‌لاهیا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۷۰درصد از چاه‌های آب شمال غزه و ۵۰درصد پمپاژهای فاضلاب را تخریب کرده است.

این شهرداری همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمام محصولات کشاورزی در بیت‌لاهیا را که سبد غذایی اولیه در غزه به شمار می‌رود، از بین برده است.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نابودی شهر بیت‌لاهیا در شمال غزه و قتل و کوچاندن مردم آن را آغاز کرده است.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که نسبت به ارتکاب کشتار جدید در بیت‌لاهیا توسط ارتش رژیم صهیونیستی و اجرای عملیات کوچ اجباری جدید در سایه صدور دستورهای غیرقانونی علیه مردم آن برای تخلیه فوری که تقریبا ۵۰ هزار نفر هستند، هشدار می‌دهد.

این سازمان اضافه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از صدور دستور تخلیه منطقه بیت‌لاهیا با طرح ادعای منطقه جنگی بودن آن، حملات هوایی و توپخانه‌ای فشرده را در این منطقه آغاز کرد.

دیدبان حقوق بشری اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ خود آورد: پناهگاه‌هایی که ارتش اسرائیل برای مردم بیت‌لاهیا مشخص کرده، ویران شده هستند و به هیچ وجه قابل سکونت نیستند. این مناطق بدون آب بوده و سیستم فاضلاب آن‌ها نیز به طور کامل نابود شده است.

در این بیانیه آمده است: هر منطقه ای که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند، نظامی است، به طور کامل ویران و کشتارهایی وحشتناک علیه کسانی که در آن باقی می‌مانند مرتکب می‌شود.

این سازمان حقوق بشری اضافه کرد: نسبت به هرگونه عملیات نظامی در بیت‌لاهیا هشدار می‌دهیم، این عملیات منجر به جنایت‌های خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی انسانی می‌شود.

کد خبر 847449 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود