Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب "القوات اللبنانیه" (نیروهای لبنانی) نسبت به احضارش توسط دادگاه نظامی لبنان به عنوان متهم حادثه الطیونه بیروت واکنش نشان داد.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات اللبنانیه" در واکنش به احضارش توسط دادگاه نظامی لبنان اظهار کرد: اگر صحیح است که دادگاه نظامی خواستار شنیدن صحبت‌های من است، این دادگاه باید ابتدا به صحبت‌های سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گوش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: اظهارات دوشنبه نصرالله که در آن القوات اللبنانیه و جعجع را درباره اتفاقات الطیونه متهم کرد، پر از اشتباه بوده و بر پایه حقیقت نیست.

وی ادامه داد: من حوادث "الطیونه" - "عین الرمانه" را یک اتفاق شوم می‌دانم که مجروحان زیادی برای ما در عین الرمانه و قربانیان زیادی در ضاحیه بیروت به همراه داشت.

جعجع درباره نگرانی از باز شدن یک پرونده علیه وی توسط دستگاه قضایی لبنان تاکید کرد: دوران قیمومیت بر لبنان به پایان رسیده است و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم آن روزها برگردد.

این اظهارات درحالی مطرح شد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع را بزرگترین تهدید علیه مسیحیان لبنان دانست و گفت برنامه این حزب در حادثه الطیونه ایجاد جنگ داخلی در کشور است.

دادگاه نظامی لبنان پنجشنبه درست یک هفته پس از اتفاق الطیونه، سمیر جعجع را که به دست داشتن در این حادثه متهم است، احضار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته، درگیری‌های مسلحانه‌ای در منطقه الطیونه لبنان رخ داد که در آن از مسلسل‌های سبک و آرپی‌جی استفاده شد.

درگیری در جریان تجمع طرفداران حزب‌الله و جنبش "أمل" علیه عملکرد قاضی بیطار - بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت - در اطراف مقر دادگستری رخ داد.

این درگیری‌ها منجر به کشته شدن دست‌کم هفت تن و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شد و به دنبال آن، ارتش لبنان دست‌کم ۹ نفر را دستگیر کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لبنان دستگاه قضایی جنگ جنگ دستگاه قضایی سید حسن نصرالله لبنان دادگاه نظامی لبنان القوات اللبنانیه سمیر جعجع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

به گزارش منابع لبنانی، شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»