Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آژانس پناهجویان سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد حمله صبح امروز (جمعه) به اردوگاه روهینگیا باعث کشته شدن حداقل ۷ نفر و مجروح شدن تعداد نامشخصی از پناهجویان روهینگیا شد.
این آژانس همچنین از دولت بنگلادش خواست امنیت اردوگاه های پناهجویان روهینگیا را افزایش داده و عاملین این حملات خشونت آمیز را بر اساس قانون مجازات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته آژانس پناهجویان سازمان ملل، مسلمانان روهینگیا برای تامین امنیت خود به بنگلادش متواری شده اند و حدود ۸۰ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، روز جمعه دو گروه از پناهجویان روهینگیا در در اردوگاهی در جنوب بنگلادش با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری منجر به کشته شدن ۷ نفر و مجروح سدن ۱۰ نفر دیگر شد.
به گزارش ایرنا، به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت( مرداد) سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.
هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان روهیگنیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه "کاگس بازار" بنگلادش حضور دارند. نزدیک به ۶۸۸ هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.
بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی مواجه هستند؛ از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد روهینگیا بنگلادش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد روهینگیا بنگلادش سازمان ملل متحد روهینگیا بنگلادش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • نماز باران در بنگلادش
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان