Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته (کرمان پایتخت مقاومت) به سراغ اعضای جدید و جوان شورا‌ی شهر کرمان می‌رویم تا خبر‌های خوبی برای شما بیاوریم اینبار سراغ محمد امین شمسی رفتیم.

خودتان را برای ما معرفی کنید؟

محمد امین شمسی هستم  ۲۸ ساله و کارشناسی عمران دارم .

چی شد که علاقه مند شدید وارد شورای شهر شوید؟

فضایی که قبل از انتخابات شورای شهر کار می‌کردم فضایی جهادی بود البته از سال ۹۰ که وارد دانشگاه شدم در کار‌های جهادی شرکت می کردم، بیشترین فعالیت ما در حاشیه شهر کرمان و مناطق محروم استان به خصوص در جنوب استان بود و فعالیت‌های جهادی عمرانی داشتیم از سال ۹۴ براساس دغدغه ای که داشتیم کم کم ورود پیدا کردیم به حاشیه شهر کرمان و از شهرک سیدی شروع کردیم وکم کم‌ رسیدیم شهرک صنعتی، شیشه گر، الله آباد و الان هم هنوز ادامه دارد، بیشترین تمرکزم روی حاشیه نشینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال خارج از لیست‌های چپ و راست مردم محلات خودشان لیست دادند و این مشخص بود مردم دغدغه مند شده اند و خودشان ورود کردند و بعد از انتخابات اسم من هم جزو منتخبان بود و افتخار خدمت به مردم به من محول شد.

به عنوان کارشناس عمران  شهر کرمان را چگونه دیده اید؟

کارخانه‌های بزرگی در استان کرمان وجود دارد که به اندازه بودجه کشور درآمد دارند این ظرفیت خیلی بزرگی است که هیچ وقت به کمک شهر کرمان نیامده فضای شهر کرمان متعادل است نه خیلی خوب نه خیلی بد و با توجه به ظرفیت‌هایی که شهر کرمان و استان دارد می‌بایست خیلی بهتر از اینها باشد.

خوب از دید دوستانی که شهر کرمان را می‌بینند کرمان را یک روستای بزرگ شده می‌بینند، تقریبا فضای کرمان همه مدلی است ، پیشرفت و تکنولوژی که در شهر‌های دیگر وجود دارد در کرمان نیست تلاش می‌کنیم بتوانیم طی چهارسال فضای کرمان را تغییر بدهیم.

ما در خیلی از محله ها پروژه های کوچکی داریم که حتما باید درست شوند شاید این پروژ‌ه های کوچک از پروژه‌ای کلان مهم‌تر باشند، چون به درد همان محله می خورند.

 حاشیه‌های شهر امکانات خوبی ندارند چه برنامه ای برای این مناطق دارید؟

  برنامه ویژه‌ای برای این موضوع داریم که بتونیم حداقل در این دوره چهارساله یک یا دو تا از محله های حاشیه شهر را سرو سامان بدهیم که امیدواریم فضای ساختاری کشور هم به ما کمک کند و مسئولان هم پای کار باشند چون برخی از این مناطق حاشیه ای شهر کرمان با یک شهر در جنوب کرمان از نظر جمعیت برابری می کند.

برجستگی شهر کرمان که به نظر شما تا حالا نادیده گرفته شده است ؟

اهمیتی که حاج قاسم دارد ولی آنطور که باید دیده نشده است دو سال از شهادت حاج قاسم می گذرد حالا با توجه به کرونا و کم بودن افرادی که وارد کرمان شدن آن طور که باید رسیدگی نشده است و بعد از کرونا کرمان قابلیت پذیریش این همه زائر را نخواهد داشت و در بحث راهیان حاج قاسم  امکانات اولیه و اسکان نیاز دارند و باید دستگاه های دولتی به این مهم ورود کنند.

کرمان ظرفیت های زیادی در بحث بناهای تاریخی دارد اما به آن توجه ای نمی شود برای آن چه برنامه دارید؟

  بناهای تاریخی در شهر کرمان وجود دارد که در حال از بین رفتن هستند و رسیدگی نمی شوند در حالی که اگر در یک شهر دیگر بودند مرمت می شدند و از آنها استفاده می شد بایدنگاه ویژه ای به بناهای تاریخی شود.

برای حمل و نقل در کرمان چه برنامه دارید ؟

کرمان ظرفیت مترو را ندارد، ولی با سامان دادن به تاکسی ها و اتوبوس ها فضای ترافیکی شهر کمتر می شود.

بی ار تی چی شد؟ قرار بود از فرودگاه تا میدان آزادی ایجاد شود این طرح به کجا رسید؟

کرمان ظرفیتش برای بی ار تی خوب است که امیدواریم  اجرا شود اما کرمان برای مترو ظرفیت لازم را ندارد و خاک کرمان برای اجرای آن مشکل دارد.برای شهری تاریخی نگاه بصری به بناها جلوه بیشتری دارد که متاسفانه آن زیبایی که کرمان به آن نیاز دارد لحاظ نشده است  و البته باید طراحی شود تا گردشگران به مناطق دیدنی کرمان مانند سیرج ، شهداد ، کوهپایه و... نیز بروند.

 حوزه تخصصی شما در شورای شهر چیست؟

من در زمینه کار‌های عمرانی و فضای محلات و بحث فرهنگی شهر فعالیت دارم و  در حال حاضر پیگیر بحث محلات و پروژه‌های نیمه کاره هستم بررسی می‌کنیم تا مشکلات و آسیب‌ها را حل کنیم و تغییراتی که قرار است اتفاق بیفتد با قسمت مهندسی شهرداری، طراحان و مشاوران دنبال می کنیم که این طرح‌ها به نحوی انجام شود که کمترین آسیب را به فضای شهری بزنند.

بزرگ ترین ضعف در شهر کرمان چه به عنوان عضو شورای شهر و چه به عنوان یک فرد که وارد فضای شهر می شود چیست؟

ورودی های شهر کرمان زیبا نیست و فضای مناسبی ندارند از هر سمت چه جیرفت ،چه بم و... وارد شویم ،دوم وضع زیر ساخت‌های شهر کرمان ما یک‌سری  پارک‌های خوب داریم که در منطقه‌های خاصی قرار دارند بعضی مناطق کمتر برخوردار هستند که باید فضاهای بصری شهر کرمان مرتفع شوند.

یک خبر خوب و یک کار خوب برای مردم شهر کرمان اگر بخواهید عنوان کنید؟

بهش فکر نکردم، اما چیز‌هایی که در دستور کار قرار دارد مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است خود شهرداری جداگانه یادواره حاج قاسم را تشکیل داده است به دنبال فضا سازی بین المللی و کشوری در بحث حاج قاسم هستیم. پیگیر پروژه‌هایی هم که به فضای شهری آسیب می رساند نیز هستیم مثل آرامستان جدید، پل زنگی آباد، پل شهدای خلبان و... که امیدواریم مشکلات حل شوند و بهتر است مردم برای رفع و طرح مشکلات با شورای شهر در ارتباط باشند.

گفت و گو از مرضیه کریمی افشار

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری کرمان شهر کرمان کرمان ظرفیت شهر کرمان شورای شهر فضای شهر حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی