Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گرچه مدتی است تعداد بستری‌شدگان مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی رو به کاهش رفته که نشانگر تغییر آماری نویدبخش و معناداری در این حوزه است، اما همچنان ویروس همه‌گیر در کمین است تا دور دیگری از طغیان را آغاز کند از این رو مسوولان حوزه بهداشت خراسان رضوی اطمینان می‌دهند که همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای مهار ویروس کرونا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی داروی مورد نیاز بیماران احتمالی کرونایی در موج ششم، مدیریت تخت‌های خالی و تامین تجهیزات پزشکی و وسایل لازم از تدابیر اتخاذ شده در این زمینه به شمار می‌رود و از سوی دیگر مسوولان بهداشتی نسبت به انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها، رعایت بهداشت دست و استفاده از ماسک از سوی شهروندان به طور مرتب هشدار‌های لازم را ارائه می‌دهند.

افزایش مراجعه بیماران سرپایی

سید جواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها در حال حاضر با هشدار اولیه جهت ورود به موج جدید کرونا مواجه هستیم.

او افزود: افزایش مراجعان سرپایی امکان افزایش بستری‌ها را به دنبال خواهد داشت، اما امیدواریم که این افزایش گذرا بوده و شاهد ورود به موج جدید نباشیم.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی لازم برای ورود به ششمین اوجگیری کرونا و خدمات رسانی به بیماران وجود دارد و تلاش می‌شود با گسترش واکسیناسیون از ایجاد ششمین اوجگیری کرونا جلوگیری شود.

حسینی بیان کرد: در این راستا ضمن تامین واکسن‌های مورد نیاز، مراکز واکسیناسیون هم افزایش یافته و امکان دسترسی زمانی و مکانی برای عموم مردم فراهم‌شده است و در تمام مراکز خدمات جامع سلامت به‌جز مراکز منتخب کرونا و تمام پایگاه‌های سلامت، واکسیناسیون انجام می‌شود.

او تصریح کرد: قرار است ایستگاه‌های قطار شهری در مشهد با همکاری شهرداری به پایگاه‌های واکسیناسیون اضافه شوند و همچنین اتوبوس‌های سیار با مشارکت شهرداری و بسیج و بهداری شمال شرق در امر واکسیناسیون مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید

تزریق نیم میلیون دوز واکسن در نیشابور، فیروزه و زبرخان

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مرگ و میر در کشور‌هایی که واکسیناسیون آن‌ها کامل شده یا به حداکثر جمعیت رسیده بسیار کم شده است و این نشان‌دهنده آن است که واکسیناسیون مؤثر بوده است.

حسینی اظهار کرد: در کشور ما طی اوجگیری‌های قبلی بیشترین مرگ و میر در جمعیت بالای ۷۰ سال بوده است، ولی در پنجمین اوجگیری ویروس کرونا، چون واکسیناسیون جمعیت بالای ۷۰ سال به‌خوبی انجام شده بود مرگ و میر در این گروه سنی نسبت به اوجگیری‌های قبلی کمتر بود.

او افزود: نکته جالب توجه این است که، چون واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان ما کامل شده بود در پنجمین اوجگیری کرونا مرگ و میر در میان کادر درمان نداشتیم و این هم نشان‌دهنده تاثیر مثبت واکسیناسیون است.

۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

محمد پهلوان دبیر کارگروه اطلاع رسانی ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این خصوص گفت: هم اکنون تعداد کل بستری‌شدگان کرونا در استان خراسان رضوی بیش از ۸۰۰ نفر است که ۵۵۰ نفر از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش خدمات خود دارد.

او افزود: هم اکنون تعداد موارد بستری روزانه در خراسان رضوی حدود ۱۶۰ بیمار در روز است و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در حال افزایش است.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستتند از این رو شهروندان باید با رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به واکسیناسیون فراگیر از ورود به موج ششم کرونا به این استان جلوگیری کنند.

آمادگی خراسان رضوی برای مقابله با موج ششم کرونا


یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی هم از آمادگی کامل برای مبارزه با موج ششم بحران کرونا در این استان خبر داد و گفت: امیدواریم وضعیت به جایی نرسد که وارد یک موج جدید کرونا شده باشیم.

او افزود: همه دستگاه‌های متولی و مسئول به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان باید آمادگی کامل را در موضوع پیشگیری داشته باشند که این آمادگی‌ها در مشهد و شهرستان‌ها در زمینه واکسیناسیون، بیمارستان‌ها و دیگر موارد اورژانسی به‌خوبی دیده می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از ظرفیت نیرو‌های مردمی و بسیجی هم نباید غافل شد تا اگر وارد موج جدیدی شدیم بتوان همانند پنج موج قبلی به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت استفاده کرد.

نظری بیان کرد: در صورت وقوع احتمالی موج ششم بحران کرونا، با استفاده از تجارب کسب شده در موج‌های قبلی، به مبارزه با موج جدید خواهیم پرداخت، اما اولویت با موضوعات پیشگیرانه و در رأس آن‌ها افزایش سرعت واکسیناسیون است.

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهار ویروس کرونا موج ششم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان ها مرگ و میر خراسان رضوی ویروس کرونا موج جدید موج ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است