Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از اختصاص اعتبار برای تجهیز جاده‌های خراسان جنوبی به دستگاه لیزرگان خبر داد.

فرهاد صالحیان، در چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: سهم تردد ناوگان سنگین در کشور ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است در حالی که در تصادفات سهم آنها ۴.۷ درصد بوده که به نسبت میزان تردد، رانندگان حمل و نقل جاده ای سهم کمتری در تصادفات داشته و رانندگی ایمنی دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، وی افزود: انجام تحلیل های درست کارشناسی و بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های علمی و دانشگاهی با استفاده از ظرفیت های موجودموجب خواهد شد تا با درک درست و تحلیل جامع به راهبردها و برنامه ریزی های اجرایی در جهت کاهش تصادفات دست یافت و دفتر آمار و ایمنی و ایمنی و ترافیک سازمان آمادگی دارد تا ظرفیت‌ها و نمونه تحقیقات انجام شده را با اععضا کمیسیون ارائه کند.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک کشور ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قول تامین ۱۰ میلیارد اعتبار با تخصیص کامل برای خرید دوربین های نظارتی لیزر گان را داده تا نظارت و کنترل رانندگان متخلف با سرعت و دقت بیشتر انجام گیرد و درهر نقطه ای از جاده که سرعت عامل تصادف است و بتوان از آن استفاده کرد.

صالحیان تصریح کرد: در مکان هایی که واژگونی اتومبیل عامل تصادفات فوتی است باید اقدامات و تمهیداتی در حوزه راهداری در بحث شیارهای لرزاننده و شیب شیروانی آشکار سازی در نقاط برای کاهش شدت تصادفات انجام خواهد شد زیرا همچنین تمهیداتی در مواقع حادثه تا عکس العمل راننده کاهش شدت تصادفات را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه کامیون ها ۲۸ درصد درگیر در تصادفات هستند، اظهار کرد: اگر زمان سفر رانندگان کامیون کنترل شود ۱۰ درصد فوتی‌ها را کمتر کرده که در حال پیگیری جهت انجام پروژه هستیم.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در بحث نقاط حادثه خیز تمام نقاط حادثه خیز آشکار سازی شده و برخی نقاط که به دلیل بروز تصادفات شکل می گیرد مصوب شده تا این نقاط اصلاح شود.

محمد فرهادی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش تردد در جاده های مواصلاتی استان وجود بازارچه مرزی ماهیرود است، بیان کرد: فقط در این جاده روزانه به طور میانگین بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ خودروی سنگین تردد می‌کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر دلایل افزایش تردد در محورهای استان فعال شدن معادن است و این افزایش تردد ما را ملزم به اقدامات تمهیدی بیشتر جهت ایمنی محور ها در جهت ایمنی در جاده های استان می کند.

وی به افزایش اعتبار در بحث آموزش و خرید تجهیزات استان اشاره و تاکید کرد: خراسان جنوبی استانی کم برخوردار است و باید اهرم های تشویقی جهت رعایت ایمنی که اکثر از موتور سیکلت استفاده می کند و اقشار کم درآمد هستند داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به گرامیداشت هفته ایمنی یاداور شد: لازم است تا اقدامات پیشنهادی به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا آمادگی و زمان لازم برای گرامیداشت این هفته را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راهداری و حمل ونقل جاده ای تصادفات جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایمنی و ترافیک خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار