Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، منابع مصری مدعی شدند تحولات مهم و مثبتی در مذاکرات محرمانه بین حماس و رژیم صهیونیستی، برای دستیابی به توافقی مبنی بر مبادله زندانیان به طور غیرمنتظره رخ داده است.

این منابع خبری مصری به روزنامه رای الیوم اعلام کردند: قاهره به عنوان واسطه، بسیاری از اقدامات مربوط به قرارداد مبادله اسیران را که ممکن است ظرف چند هفته اعلام شود، انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، مصر از حماس و رژیم صهیونیستی تضمین‌های رسمی و روشنی دریافت کردند که مطابق با طرح کلی توافق است.

به گفته این منابع خبری مصری، در بسیاری از موارد تفاهم وجود دارد و قاهره بیش از ۷۰ درصد از معامله را انجام داده است و بقیه ممکن است مربوط به جزئیات زمان، مکان، ضمانت‌ها و سایر مسائل لجستیک باشد. 

به نقل از حسن یوسف، یک مقام ارشد حماس در کرانه باختری، گفته است که اتفاقات جدیدی رخ خواهد داد که بخشی از قرارداد مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

یوسف به رای الیوم گفت: بحث‌هایی در حال انجام بسیار محرمانه است. این توافق خواسته‌های زندانیان ما در زندان‌های اسرائیل را برآورده می‌کند.

چندی پیش، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با اعلام توافق قریب الوقوع با رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی، یادآور شد که آزادی سربازان رژیم صهیونیستی جز با آزادی اسرای فلسطینی میسر نخواهد شد.

حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جنبش مقاومت تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا از زندان‌های اشغالگران صهیونیست به کار خواهد بست، زیرا آزادی آن‌ها یک وظیفه شرعی، ملی و بشردوستانه است و ما مردمی هستیم که اسرای خود را بدون توجه به هزینه و عواقب آن از در زندان‌ها آزاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی جنبش حماس آزادی زندانیان حماس و رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم کشتار بیش از ۳۴ هزار فلسطینی به رغم اعتراف به کشتار زیاد و مرگ فلسطینیان بر اثر گرسنگی همچون دیگر مقامات آمریکایی همچنان به تبرئه رژیم اسرائیل پرداخت و با تکرار ادعاهای واشنگتن مدعی شد: مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، جان کربی از سخنگویان و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی مدعی شد: ما همچنان به اسراییل فشار می آوریم تا برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و رسیدن به آتش بس تلاش بیشتری انجام دهد.

این سخنگوی ارشد کاخ سفید تصریح کرد: «هیچ مدرکی مبنی بر نسل کشی ارتش اسرائیل در غزه وجود ندارد، اما تعداد قربانیان بسیار زیاد است و مردم در نتیجه گرسنگی درحال مرگ هستند.»

کربی همچنین گفت: رد پیشنهاد از سوی حماس به این معنا نیست که ما از تلاش‌های خود برای آزادی گروگان‌ها دست می‌کشیم. بایدن در گفتگو با نتانیاهو در مورد نیاز به ارسال کمک به غزه بسیار سخت‌گیر بود، در غیر این صورت تغییر سیاست خود را بررسی خواهیم کرد.

دفاع آمریکا از اسرائیل در حالی است که شبکه الجزیره قطر هفته گذشته گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته‌جمعی با ۱۸۰ جسد را داخل بیمارستان ناصر در خان یونس کشف کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این محل کشف شده است.

 دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه نیز  در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

 رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش اسرائیل، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام  ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

 عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. این جنگ تاکنون منجر به شهادت بیش از ۳۳۰۰۰ فلسطینی شده و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرده است؛ رویدادهایی که منجر به طرح موضوع نسل کشی فلسطینی ها شده است اما اسرائیل آن را رد می کند.

 پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان ( از زمان تصویب قطعنامه)  آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود اما این قطعنامه با حمایت آمریکا اجرا نشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی