Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:40:53 GMT

رشد ۴۴ درصدی پروازها در فرودگاه‌های کشور

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۷۱۳۹

رشد ۴۴ درصدی پروازها در فرودگاه‌های کشور

پروازهای فرودگاه‌های کشور در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشدی ۴۴ درصدی را تجربه کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری، 133 هزار و 329 نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که 10 میلیون و 355 هزار و 90 مسافر و 90 میلیون 837 هزار و 747 کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال 1399 به ترتیب 44، 22 و 43 درصد رشد داشته‌اند.

در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز 12 هزار و 413 نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و 850 هزار و 88 مسافر و 12 میلیون و 486 هزار و 186 کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال 99 به ترتیب 89، 50 و 58 درصد رشد داشته است. 

در این بازه فرودگاه مهرآباد تهران با 48 هزار و 475 نشست و برخاست و جابجایی 3 میلیون و 822 هزار و 462 مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد. پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در پنج‌ماهه نخست سال 1400 متعلق به فرودگاه اراک با 46 پرواز و جابجایی 3 هزار و 803 مسافر بوده است.

در پنج‌ماهه نخست سال 1400، در مجموع سه هزار و 865 پرواز خارجی از 15 فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، بیرجند، کرمانشاه، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که 360 هزار و 452 مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت 92 پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و 7 هزار و 741 مسافر و 186 هزار و 956 کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت فرودگاهها شرکت فرودگاهها پنج ماهه نخست سال انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است

رئیس‌جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، بنابراین مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آئین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

تکمیل می‌شود ….

کد خبر 749054

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز