Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@12:14:31 GMT

درباره دلتا پلاس کرونا بیشتر بدانیم!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۷۱۷۹

درباره دلتا پلاس کرونا بیشتر بدانیم!

به گزارش مدیکال اکسپرس، نوع «دلتا پلاس» چیست؟ این یکی از بستگان گونه دلتاست که ماه گذشته توسط دانشمندان انگلیسی شناسایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان در حال بررسی نوع مرتبط با دلتا معروف به AY.۴.۲ هستند تا ببینند آیا ممکن است راحت‌تر از نسخه‌های قبلی ویروس کرونا گسترش یافته یا کشنده‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش اخیر، مقامات انگلیسی گفتند این نوع ۶ درصد از کل موارد تجزیه و تحلیل شده کووید-۱۹ در این کشور را تشکیل می‌دهد و در مسیری رو به افزایش است.

این نوع دارای دو جهش در پروتئین سنبله است که به ویروس کرونا کمک می‌کند تا به سلول‌های بدن حمله کند. فرانسوا بالو، مدیر مؤسسه ژنتیک در دانشگاه کالج لندن گفت از زمان شروع همه‌گیری، این تغییرات در نسخه‌های دیگر ویروس نیز دیده شده است، اما خیلی دور از دسترس نبوده است.

ماریا ون کرخوف، مسئول فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-۱۹، در جلسه عمومی این هفته گفت: نوع دلتا به مراتب غالب‌ترین نوع از نظر گردش جهانی است. گونه دلتا غالب بوده و در حال تکامل است.

آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد در حال حاضر ۲۰ نوع از نوع دلتا را ردیابی می‌کند. ون کرخوف می‌گوید AY.۴.۲ مورد توجه است، زیرا ما باید به طور مداوم بر نحوه تغییر این ویروس نظارت داشته باشیم.

در آمریکا، نوع دلتا تقریبا همه موارد کووید-۱۹ را تشکیل می‌دهد. به گفته مقامات بهداشتی، نوع جدیدتر «دلتا پلاس» در مواردی مشاهده شده است، اما هنوز نگران کننده نیست.

پربیننده ترین افراد واکسینه‌ نشده بخوانند! چرا نباید سیب‌ زمینی و پیاز را کنار هم نگه دارید! چرا باید انار بخورید! پوست و موی زیبا با استفاده از لیمو ترش واکسن برکت مورد فوتی داشته است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد

به‌دنبال انتشار گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۴ گوگل، ارزش بازار آلفابت در بورس از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش دیجیاتو، گوگل یا در واقع آلفابت در یک سال اخیر با چالش‌های زیادی از جمله ظهور هوش مصنوعی مولد که به‌عنوان رقیب موتور‌های جستجو درنظر گرفته می‌شوند، دست‌وپنجه نرم کرده است. اما رشد این شرکت ادامه داشته و حالا ارزش بازار غول فناوری مستقر در ماونتین ویو از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته است.

آلفابت، شرکت والد گوگل، سال گذشته در ماه نوامبر یک بار ارزش بازار ۲ تریلیون دلار را لمس کرده بود، اما حالا به‌صورت کامل این مرز را پشت‌سر گذاشته است. این شرکت اکنون چهارمین شرکت باارزش جهان است و در لحظه نگارش این مقاله با ارزش بازار ۲.۱۴۶ تریلیون دلار پس از مایکروسافت (۳ تریلیون)، اپل (۲.۶ تریلیون) و انویدیا (۲.۲ تریلیون) در جایگاه چهارم قرار دارد. پایین‌تر از آلفابت نام آمازون (۱.۸ تریلیون) و متا (۱.۱ تریلیون) دیده می‌شود.

برخلاف افت سهام متا پس از اظهارنظر «مارک زاکربرگ» درباره این مسئله که رسیدن به درآمد از هوش مصنوعی سال‌ها طول می‌کشد، گوگل اعلام کرده است که همین حالا هم موفق به یافتن روش‌هایی برای فروش فناوری‌های هوش مصنوعی خود شده است. گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ این شرکت ظاهراً نظر معامله‌گران بازار بورس را جلب کرده و به خرید بیشتر سهام گوگل و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شده است.

غول ماونتین ویو در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیارد دلار سود و ۸۰.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. رقم درآمد این شرکت ۱۵ درصد بیشتر از بازه مشابه سال گذشته و سود آن ۱۴ درصد بیشتر از فصل تعطیلات پایان سال ۲۰۲۳ بوده است.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت، می‌گوید سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ عملکرد درخشان این شرکت در زمینه سرچ، یوتوب و خدمات ابری را نشان داده است و گوگل در آستانه ورود به عصر جمینای قرار دارد. این شرکت به‌زودی مراسم توسعه‌دهندگان خود را در ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کند تا ضمن رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، احتمالاً از پیکسل ۸A پرده بردارد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد