Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:02:40 GMT

چرا بدن خود به خود کبود می شود؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۷۱۸۱

چرا بدن خود به خود کبود می شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال وارد شدن ضربه و آسیب دیدن عروق خونی، خونریزی زیر پوست اتفاق می افتد و کبودی شکل می‌گیرد همچنین کبودی‌ها ممکن است به دلایل مختلف ظاهر شود. در برخی از موارد علت آن مشخص نیست اما گاهی اوقات بدن به خودی خود دچار این مشکل می‌شود.

گاهی اوقات بروز بی دلیل کبودی روی بدن می‌تواند نشانه ای از وجود بیماری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه تایمزآو ایندیا در گزارشی به برخی از این عوامل اشاره کرده است:

اختلالات خونریزی: اختلالات خونریزی یکی از شایع ترین دلایل کبودی به حساب می آیند. اختلالات خونریزی گروهی از بیماری ها هستند که باعث می‌شود خون لخته نشود یا خیلی آهسته لخته شود. اختلالات خونریزی مانند هموفیلی یا بیماری فون ویلبراند از شایع ترین علل کبودی هستند. علت بروز این اختلالات سطح پائین یا نبود پروتئینی برای لخته شدن خون است.

سرطان: برخی انواع سرطان های مرتبط با خون یا مغز استخوان که با عنوان سرطان خون یا لوسمی شناخته شده هستند، ممکن است منجر به کبودی شود. افراد مبتلا به سرطان خون احتمالا بیشتر دچار کبودی می شوند زیرا بدن آنها پلاکت کافی برای توقف خونریزی عروق خونی تولید نمی کند.

مصرف مواد الکلی یا بیماری کبد: مصرف مواد الکلی می تواند منجر به مشکلات کبدی مانند سیروز شود. هنگامی‌که بیماری های کبدی پیشرفت کنند و پیچیده تر شوند، تولید پروتئینی در کبد که برای لخته شدن خون بسیار مهم است، محدود می‌شود. این شرایط ممکن است منجر به خونریزی و کبودی شود.

کمبود ویتامین C یا K: کمبود ویتامین C می تواند منجر به بیماری هایی مانند اسکوربوت شود. این عارضه بیشتر منجر به خونریزی لثه، ظاهر شدن زخم های بی دلیل و کبودی شود علاوه بر این ویتامین K که یک ماده مغذی مهم است و به لختگی خون کمک و خونریزی را متوقف می کند، برای جلوگیری از هرگونه کبودی بسیار مهم است. کمبود این ویتامین نیز می تواند باعث افزایش ناگهانی علائم کبودی در بدن شود.

مصرف داروهای رقیق کننده خون: داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین می توانند از لخته شدن خون جلوگیری کنند و باعث خونریزی بیشتر و ایجاد کبودی شوند. به افراد توصیه می‌شود تنها با تجویز پزشک و در صورت لزوم داروهای رقیق کننده خون را مصرف کنند.

پربیننده ترین افراد واکسینه‌ نشده بخوانند! چرا نباید سیب‌ زمینی و پیاز را کنار هم نگه دارید! چرا باید انار بخورید! پوست و موی زیبا با استفاده از لیمو ترش واکسن برکت مورد فوتی داشته است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بدن انسان اختلالات خونریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • سقوط از دره به فوت شهروند قزوینی منجر شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • خواص ظرف های ضد سرطانی