Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@23:24:59 GMT

مهدوی کیا و آغاز یک ماموریت مهم در شهر دوشنبه (عکس)

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۷۳۱۹

تیم زیر 23 سال ایران بعد از حضور در شهر دوشنبه دیروز اولین تمرین جدی خود را برای حضور در بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا انجام داد.

به گزارش "ورزش سه"، هر چه به آغاز بازی های تیم زیر 23 سال ایران نزدیک تر می شود مهدی مهدوی کیا در تمرینات چهره جدی و مصمم تری به خود می گیرد چرا که او یک ماموریت مهم به دوش دارد؛ صعود به المپیک پارس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریتی که فوتبال ایران در دهه های اخیر در انجام آن عاجز بوده است. آنهم با مربیانی که اسمی بودند. در آخرین دوره این ماموریت مهم توسط حمید استیلی متوقف شد. 

 

صعود به بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا که در سال 2022 با حضور 16 تیم در تاشکند برگزار می شود تجربه خوبی برای یاران مهدی مهدوی کیا خواهد شد که در دوره بعدی بازی ها که به بهانه صعود به المپیک پارس انجام خواهد شد نمایش بهتری در برابر حریفان داشته باشند و در نهایت فوتبال ایران بعد از 5 دهه به افتخار حضور درالمپیک هم دست پیدا کند. بدون شک فوتبالی که در آسیا اول است و در جهان در جایگاه 22 قرار دارد شایستگی صعود به المپیک را دارد آنهم با هدایت مهدی مهدوی کیا که خود روزی جوان اول فوتبال آسیا بود. 

 

 

و اما از سیمای مهدی مهدوی کیا در تمرینات تیم زیر 23 سال ایران در شهر دوشنبه پیداست او به صعود تیمش به دور نهایی بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند امیدوار است. نکته ای که در مصاحبه خود هم بدان اشاره کرد. او در اولین تمرین تیم در شهر دوشنبه نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کرد. او اگر چه روزها قبل از صعود تیم امید صحبت کرد اما به خوبی می داند این صعود تنها به شرط بازی های خوب در برابر حریفان به دست خواهد آمد و امیدهای ایران تیم از پیش برنده نیستند. بر اساس برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم زیر 23 سال ایران در روزهای 3-6-9 آبان به ترتیب به مصاف تیم های نپال – لبنان و تاجیکستان می رود. بازی های مقدماتی در 11 گروه برگزار می شود که در پایان تیم های اول به همراه 4 تیم برتر دوم به دور نهایی صعود می کنند. صعود ازبکستان به عنوان میزبان به دور نهایی بازی ها از هم اکنون قطعی است.

 

 

تیم امید ایران مهدی مهدوی کیا (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم امید ایران مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم زیر 23 سال ایران مهدی مهدوی کیا شهر دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

دیگر خبرها

  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد