Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیس‌بوک می‎گوید از یک تبعه اوکراینی به اتهام نفوذ در وب‌سایت این شبکه اجتماعی و فروش اطلاعات شخصی بیش از ۱۷۸ میلیون کاربر شکایت کرده است.

خبرگزاری میزان - فیس‌بوک، علیه یک تبعه اوکراینی به اتهام نفوذ در وب‌سایت فیس‌بوک و فروش اطلاعات شخصی بیش از ۱۷۸ میلیون کاربر در یک انجمن مخفی جرایم سایبری، شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «رکورد»، بر اساس اسناد ثبت شده دادگاه، این شخص «الکساندر الکساندرویچ سولونچنکو»، ساکن اوکراین، شناخته شده است.

فیس‌بوک ادعا می‌کند که «سولونچنکو»، از طریق بخشی از سرویس فیس‌بوک به نام «کانتکت ایمپورتر»، برای پیشبرد اهدافش سوء استفاده کرده است.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا دفترچه تلفن خود را با فیس‌بوک همگام کرده و ببینند کدام مخاطبان دارای حساب کاربری در این رسانه اجتماعی هستند تا به کاربران اجازه دهد از طریق پیام‌رسان فیس‌بوک با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: جزئیات قطعی مجدد اینستاگرام و فیس‌بوک پس لرزه های قطعی فیس‌بوک برای «مارک زاکربرگ»

بین ژانویه ۲۰۱۸ و سپتامبر ۲۰۱۹، فیس‌بوک اعلام کرد که «سولونچنکو» از یک ابزار خودکار برای نشان دادن دستگاه‌های اندروید استفاده کرده است تا سرور‌های فیس‌بوک را با میلیون‌ها شماره تلفن تصادفی، تغذیه کند.

همانطور که سرور‌های فیس‌بوک اطلاعات افرادی را که شماره تلفن آن‌ها در سایت ثبت شده بود باز می‌گرداند، «سولونچنکو» داده‌هایی را جمع آوری کرده و برای فروش در یکم دسامبر ۲۰۲۰ در یک پست در انجمنی بدنام و بازارهای جرایم سایبری و اطلاعات سرقت شده، قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فیسبوک اوکراین تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیس بوک فیسبوک اوکراین تحولات بین الملل فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ سارق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ببینید | دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • فیلم/ بازداشت ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • فیلم| بازداشت ۷۴ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران + فیلم
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی