Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با تولید سالانه بالغ بر ۵۰۰ دستگاه موتور به عنوان اولین تولیدکننده موتورگیرلس آسانسور در ایران معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی‌اکبر دامکی علی آباد، دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد و مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک صنعت موتور با اشاره فعالیت این شرکت در حوزه طراحی و ساخت ماشین‌های الکتریکی و به طور خاص موتور‌های بدون گیربکس (گیرلس) آسانسور، گفت: این شرکت با تولید سالیانه بیش از ۵۰۰ دستگاه موتور به عنوان اولین تولیدکننده موتور گیرلس آسانسور در ایران شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دامکی با تاکید براینکه شرکت پاک صنعت موتور یک نمونه موفق از ارتباط بین دانشگاه و صنعت است، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ در دانشگاه یزد با دانشجویان این دانشگاه شروع به طراحی و ساخت نمونه‌های مختلفی از موتور‌های الکتریکی کردیم و با ارائه آن‌ها در نمایشگاه آسانسور تهران در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کردیم و اولین نمونه موتور در صنعت تخصصی آسانسورساخته شد.

دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد با اشاره به اینکه این شرکت پس از نمونه سازی و ساخت قالب‌های مورد نیاز، تولید خود را از سال ۱۳۹۸ شروع کرده است، گفت: این شرکت دانش بنیان پس از گذشت سه سال موفق به تولید بیش از ۱۰۰۰ دستگاه موتور شده که در مکان‌های مختلفی در کشور نصب شده است و از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده است.

وی به معرفی محصولات این شرکت پرداخت و افزود: محصولات شرکت پاک صنعت موتور ظرفیت‌های مختلفی ازجمله ساخت و تولید موتور آسانسور‌هایی با ظرفیت‌های ۶، ۸، ۱۳ و ۱۶ نفره با قابلیت نصب در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی را داراست.


دامکی با تاکید براینکه تولید موتور گیرلس آسانسور در داخل کشور با توجه به در دسترسی آسان، خدمات پس از فروش و قیمت ارزان‌تر از نمونه خارجی، کمک شایانی به صنعت ساختمان کشور کرده است، اذعان داشت: بزرگترین مزیت محصولات این شرکت دانش بنیان بومی سازی آن در داخل کشور است که با این وجود دیگر وابسته کشور‌های خارجی در این زمینه نخواهیم بود و همچنین از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه یزد، در این شرکت دانش بنیان به طور مستقیم ۲۵ نفر و غیر مستقیم ۵۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به مجوز پروانه بهره‌برداری شرکت دانش بنیان پاک صنعت موتور، بیان داشت: با وجود اینکه این شرکت، مجوز تولید سالیانه ۵۰۰۰ هزار دستگاه موتور آسانسور را دارد، اما در حال حاضر تولید آن کمتر از این بوده و علت آن هم واردات محصولات مشابه است.

دامکی علت دیگر سختی رقابت با واردات این موتور را اینگونه شرح داد: واردکنندگان به طور غیررسمی کار می‌کنند و هزینه تمام شده آن‌ها کمتر از ما بوده و تعرفه‌های پایین واردات این موتور‌ها علت دیگر آن است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پاک صنعت موتور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادایی‌ها از مسئولان خواست تا با حمایت خود مشکلات سد راه تولیدکنندگان را حل نمایند تا بتوان با افزایش تولید نفرات بیشتری را مشغول به کار کرد.

وی در خاتمه گفت: امید است در آینده با به کارگیری نخبگان دانشگاهی و ظرفیت‌های مختلف محصولات متنوعی را در کشور تولید کرده و تمامی نیاز صنعت آسانسور کشور برطرف کنیم.


شایان ذکر است، صنعت آسانسور یک صنعت رو به رشد بوده که در کشورمان برای ساختمان‌های ۲ الی ۳ طبقه نیز در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین قسمت آسانسور موتور الکتریکی آنست که آن را به حرکت در می‌آورد. موتور‌های گیرلس دارای عملکردی به مراتب بهتر از موتور‌های گیربکس دار هستند و علاوه بر داشتن راندمان بالاتر و خرابی کمتر، صدای بسیار کمی نیز داشته و حرکت بسیار نرم و یکنواختی را برای آسانسور به همراه می‌آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه یزد شرکت دانش بنیان صنعت آسانسور شرکت دانش بنیان دستگاه موتور دانشگاه یزد موتور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی