Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: یک گروه کوهنوردی ۱۳ نفره اهل استان کردستان که در ارتفاعات رحیم آباد شهرستان رودسر گمشده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

سیاوش غلامی با اشاره به دریافت گزارش گمشدن یک تیم کوهنوردی ۱۳ نفره اهل استان کردستان، اظهارکرد: به این گروه به ارتفاعات رحیم آباد رودسر صعود کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این حادثه ساعت ۲۰ شامگاه جمعه به مرکز اطلاع رسانی هلال احمر اطلاع رسانی شد، افزود: بعد از دریافت این گزارش تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

غلامی با اشاره به مصدومیت سه نفر در این حادثه، گفت: پس از اقدامات لازم امدادی بر روی مصدومان، دو نفر از مصدومان سرپایی درمان شدند و دیگر نیز توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتماً مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد مهدی سجادی اظهار داشت: عصر سوم اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

به نوشته ایلنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

فرماندار نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: پس از جستجوی چند روزه برای یافتن ۲ کودک گم شده در این شهرستان، لحظاتی قبل جسد بی جان این ۲ کودک در حالی که در آب غرق شده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

غلامحسین امینی راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به مفقودی ۲ کودک خردسال در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند.

وی افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه عصر روز گذشته با وجود تلاش‌های فراوان و حضور چند عدد پهباد در منطقه، متاسفانه شروع توفان شدید مانع پرواز پهبادها شد، بیان کرد: صبح امروز با کمک پهبادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، مدیریت هلال احمر برای جستجوی سریع تر به مدیریت واحدی در کل شهرستان‌های حوزه سیستان به شهرستان زابل واگذار شد.

دیگر خبرها

  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان