Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شیوع پیک ششم کرونا و ادامه خدمت رسانی هلال احمر گفت: هلال احمر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خدمات خود در قالب کمک به شناسایی بیماران، ارائه خدمات درمانی، تأمین واکسن و غیره را ارائه داده است. در صورت شیوع یافتن پیک جدید این بیماری خدمات هلال همچنان ادامه خواهد یافت و به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره بر برپایی مجدد بیمارستان‌های سیار و صحرایی هلال احمر نیز بیان کرد: در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران، هلال احمر همچون سنوات گذشته آمادگی لازم برای راه اندازی دوباره بیمارستان‌های سیار و صحرایی خود برای افزایش ظرفیت بستری‌ها را دارد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم وارد پیک جدید بیماری کرونا نشویم، افزود: در حال حاضر نیز نیروهای هلال احمر مسئولیت غربالگری و مسافران در مرزها و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا را بر عهده دارد. در حال حاضر که میزان شدت بیماری قدری نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته، هلال احمر همچنان این امر را ادامه داده و در صورت شیوع پیک جدید را با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص واردات واکسن نیز بیان کرد: آخرین محموله‌های واکسن کرونا توسط هلال احمر، تا اوایل آبان ماه وارد کشور خواهد شد و فعلاً درخواست جدیدی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات واکسن نداریم.

قوسیان مقدم ادامه داد: اما در صورتی که به هر علتی ازجمله شیوع پیک جدید کرونا یا برای تأمین دز سوم واکسیناسیون کرونا نیاز به واکسن داشته باشیم، با اعلام نیاز از سوی این سازمان اقدام به واردات مجدد واکسن خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: نیروهای هلال احمر طی ۲ سال گذشته همواره در مناسبت‌ها و رویدادهای متعدد حضور یافته و اقدام به خدمت رسانی کرده‌اند. جوانان و داوطلبان این جمعیت در مراسم‌های ایام محرم و صفر، راهپیمایی‌ها و حتی نماز جمعه روز گذشته حضور داشته اقدام به تب سنجی و غربالگری مردم کردند.

کد خبر 5334040 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا واکسن کرونا بیمارستان سیار ویروس کرونا واکسن کرونا سازمان غذا و دارو آمار کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت جامعه پزشکی دیابت محمدرضا شانه ساز پوکی استخوان واکسیناسیون هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بازگشایی مدارس صورت شیوع هلال احمر شیوع پیک پیک جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت