Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان با محوریت بررسی بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، ششمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان سمنان با محوریت بررسی بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه و پس از بررسی برنامه‌های رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان مبنی بر چگونگی فعالیت حضوری دانشگاه‌ها با توجه به شرایط آن دانشگاه، مقرر شد بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها به صورت تدریجی با شروع از مقطع دکتری انجام شود.

نصیری زرندی رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان گفت: نظر به اینکه مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بازگشایی دانشگاه‌ها را به شورای مدیریت استانی واگذار کردند، تا با توجه به امکانات و شرایطی که استان‌ها و دانشگاه‌های آن دارند محقق شود، در این خصوص دو جلسه با حضور رؤسای همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه معین استان با بیان اینکه رؤسای دانشگاه‌ها در این جلسات با توجه به امکانات هر شهرستان و نیز امکانات بهداشتی و خوابگاهی برنامه‌های خود را ارائه دادند افزود: در پایان این جلسات و پس از بررسی انجام شده مقرر شد هر دانشگاه برنامه خود را در این خصوص عملیاتی و یک برنامه واحد برای کلیه دانشگاه‌های استان مصوب نشد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های دانشگاه‌های استان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از دانشجویان دکتری آغاز خواهد شد و بعد از آن دانشجویان کارشناسی ارشد با ظرفیت محدود به تدریج به جمع دانشجویان دکتری به صورت آموزش تلفیقی حضوری و مجازی اضافه خواهند شد.

نصیری با اشاره به اینکه احتمال وقوع پیک ششم کرونا نیز دور از انتظار نیست خاطر نشان کرد: در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها با احتیاط پیش خواهیم رفت تا مشکلی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها به وجود نیاید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه سمنان آموزش مجازی شورای مدیریت آموزش عالی بازگشایی حضوری دانشگاه ها دانشگاه های استان آموزش عالی استان رؤسای دانشگاه ها دانشگاه ها شورای مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، امسال 90 ساله می شود و به همین مناسبت، برنامه هایی برگزار می شود.

لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با عنوان «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

 

  دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد. به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (نخستین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (مؤسس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شکل گرفت.

دانشگاه تهران، هم اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. با این حال اولین دانشگاه معاصر، مدرسه عالی دارالفنون است.

دانشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکدهٔ مستقل، ۶ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، ۵ پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و ۱۸ مؤسسهٔ پژوهشی و پژوهشکده است. 


سردر دانشگاه تهران

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور