Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@02:33:55 GMT

چهرۀ یک نئاندرتال‌ شبیه‌سازی شد!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۱۹۳

چهرۀ یک نئاندرتال‌ شبیه‌سازی شد!

به گزارش «تابناک» به نقل از بیگ بنگ، بخشی از جمجمه‌ی کریجن را “لوسی آنتونیس”، یک مجموعه‌دار از بلژیک، در سال ۲۰۰۱ از میان بقایای حیوانات و آثار مصنوعی سنگی در بستر دریای شمال پیدا کرد. به گفته دانشمندان «استخوان فسیل “اولین نئاندرتال در هلند” حدود ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار سال قدمت دارد. این فسیل با یک لایروبی مَکشی از بستر دریای شمال در ساحل هلند جمع‌آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«بررسی متخصصان در دانشگاه لیدن و موسسه ماکس پلانک در لایپزیگ نشان داد که این فسیل متعلق به جمجمه‌ی یک مرد جوان با ساختاری نسبتاً محکم است. تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار – تنوعی از اتم‌های نیتروژن و کربن – نشان می‌دهد که این نئاندرتال غالباً گوشت می‌خورد. یک ویژگی جالب این فسیل، وجود یک حفرۀ کوچک در بالای ابروی برجسته‌ی او است. این حفره ناشی از وجود یک تومور خوش‌خیم در زیر پوست او بوده، پدیده‌ای که قبلاً هرگز در میان نئاندرتال‌ها مشاهده نشده است.»

نئاندرتال‌ها گونه‌ای از سردهٔ انسان بودند که در حدود ۲۰۰ هزار سال پیش در اروپا، آسیای مرکزی و خاورمیانه وجود داشتند. انقراض آنها در حدود ۳۰ هزار سال پیش روی داد. برخی ژن‌ها میان نئاندرتال‌ها و انسان امروزی مشترک است. این به آن دلیل است که نئاندرتال‌ها و اجداد انسان مدرن زمانی که ابتدا شروع به مهاجرت از آفریقا به نقاط دیگر جهان کردند، با یکدیگر ارتباط داشتند. طبق تحقیقات این دو گروه (انسان های خردمند و نئاندرتال ها) به جفت‌گیری با یکدیگر پرداختند؛ به طوری که انسان‌های غیرآفریقایی ۱.۵ تا ۲.۱ درصد از DNA نئاندرتال را دارا هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران هفته وحدت طرح جهش تولید مسکن دیرینه شناسی انسان نئاندرتال شبیه سازی ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران هفته وحدت طرح جهش تولید مسکن نئاندرتال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران

پرسپولیس در میان استقبال هوادارانش از هتل امیرکبیر اراک، عازم ورزشگاه امام خمینی شد تا برابر آلومینیوم در مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران قرار بگیرد.

دریافت 14 MB

   

دیگر خبرها

  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند