Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@22:53:34 GMT

پیام هفته وحدت، ریشه کن کردن تروریسم است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۴۰۵

پیام هفته وحدت، ریشه کن کردن تروریسم است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین غلام حسین وجدانی، امام جمعه کویته پاکستان در پانزدهمین وبینار از سی ‌و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: بهترین پیغام هفته وحدت برای ما این است که ما به ریسمان الهی چنگ بزنیم؛ امروز لازم است در ایام مبارک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) دست به دامن قرآن، سنت نبوی و اهل بیت پیامبر(ع) شویم و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کنیم بر مسلمانان واجب است تا اختلافات جزئی و فرعی که با یکدیگر کنار بگذارند و به اشتراکاتشان توجه کنند و به آنها متوسل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروز استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل و همچنین دشمنان اسلام همیشه تلاش کرده‌اند که در میان مسلمانان اختلاف و درگیری ایجاد کنند، تا مسلمانان همیشه با یکدیگر بجنگند و محتاج کشورهای غربی باشند و خود قدرت های غربی در صلح و آرامش زندگی کنند.

حجت الاسلام وجدانی ادامه داد: قدرت های غربی و استکبار جهانی به دنبال آن هستند که منابع و ذخایر طبیعی که خداوند به کشورهای اسلامی عطا کرده است را غارت کرده و کشورهای اسلامی را سرگرم نزاع و درگیری، اسیر فرقه گرایی کنند تا با یکدیگر بجنگند و آن ها بتوانند از این اختلافات سوء استفاده می‌کنند.

امام جمعه کویته تصریح کرد: اگر نگاهی به تحولات جهان بیندازیم می بینیم که اوضاع افغانستان بسیار ترسناک و نگران کننده است، آمریکا از این کشور خارج شده است اما همانطور که دشمن موقع خروج از یک سرزمین، مین هایی را در زیر زمین پنهان می کند که اهالی آن سرزمین در آینده نیز به بلا و مصیبت گرفتار شوند، باید گفت آمریکا هم چنین وضعیتی را برای افغانستان ایجاد کرده است؛ برهمین اساس همه علمای شیعه و سنی و به ویژه رهبران کشورهای مسلمان وظیفه دارند که صلح و برادری را در سرزمین افغانستان اشاعه دهند.

حجت الاسلام وجدانی اضافه کرد: افغانستان در چهل سال گذشته و حتی بیشتر از آن همواره با جنگ داخلی روبرو بوده است؛ ابتدا روسیه به این کشور حمله کرد، پس از خروج روسیه این کشور به آفت جنگ داخلی مبتلا گردید و سپس آمریکایی ها به این سرزمین آمدند اما آنها نیز نتوانستند در این کشور صلح و ثبات برقرار کنند؛ چرا که آنها اصلا با هدف برقراری صلح به افغانستان نیامده بودند در واقع آنها برای غارت منابع و ذخایر طبیعی مردم افغانستان به این کشور آمده بودند.

وی با در خواست همکاری از همه کشورهای مسلمان به ویژه پاکستان و ایران برای کمک به حل وضع موجود افغانستان، اظهار داشت: امیدواریم که جنگ داخلی که از 40 سال گذشته در افغانستان جریان دارد، پایان داده شود؛ باید تمامی مکاتب فکری و علمای کرام در افغانستان که خواهان برقراری امنیت و صلح در کشورشان هستند متحد شوند و حکومتی را ایجاد کنند که منشا برقراری صلح در این سرزمین باشد.

حجت الاسلام وجدانی تصریح کرد: هفته وحدت این پیغام را به ما می دهد که ما تروریسم را ریشه کن کنیم، تکفیر را کنار بگذاریم و با یکدیگر در سایه اخوت، محبت، همبستگی و اتحاد زندگی کنیم، تا کشورهای اسلامی و مسلمانان بیش از پیش قدرتمند شوند و بتوانند توطئه های  قدرت های جهانی نظیر کفر، نفاق و استعمار که از 1400 سال قبل تا کنون در پی دشمنی با ما بوده اند را خنثی نمایند.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای ایجاد اتحاد و همبستگی پیش قدم بوده است امیدواریم که خداوند متعال توفیق اتحاد و اتفاق هرچه بیشتر را به مسلمانان عطا بفرماید.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدار‌های صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدار‌هایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آن‌ها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آن‌ها همکاری‌های خوبی با کشور‌های همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آن‌ها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشور‌های آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاورد‌هایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است