Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:12:58 GMT

جریان صدر نمی‌تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۵۰۳

جریان صدر نمی‌تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد

دبیرکل حزب "بیارق الخیر" عراق اعلام کرد، جریان صدر به تنهایی نمی‌تواند دولت تشکیل دهد و باید با احزاب دیگر توافق کند.

به گزارش ایسنا، راجح العیساوی، دبیرکل حزب بیارق الخیر در گفت‌وگو با سایت المیادین گفت، آرای تعداد زیادی از نامزدها در انتخابات پارلمانی به سرقت رفت. این دور از انتخابات بسیار بدتر از انتخابات سال ۲۰۱۸ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پایین بودن آمار مشارکت مردمی در این انتخابات گفت، دلیل این امتناع عدم اعتقاد شهروندان به روند سیاسی و ابزارهای تغییر آن است.

العیساوی در خصوص فراکسیون‌های پارلمانی گفت، تمامی احزاب برای تعیین فراکسیون پارلمانی اکثریت در رقابت هستند. جریان صدر به تنهایی نمی‌تواند دولت تشکیل دهد و باید با احزاب دیگر توافق کند.

وی پیش بینی کرد که عراق براساس تقسیمات قانون انتخابات، به سمت تقسیمات منطقه‌ای پیش برود.

همچنین کامل العکیلی، سیاستمدار مستقل عراق گفت، عراقی‌ها پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی ناامید شدند. در این انتخابات اشتباهاتی رخ داد و شمارش دستی آرا در انتخابات معتبرتر است.

وی گفت، فراکسیون‌های شیعه با طرح تقسیم عراق موافقت نخواهند کرد.

در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که بسیاری از احزاب سیاسی آن را نادرست و نسبت به شفافیت شمارش آرا ابراز تردید کردند، موج گسترده‌ای از اعتراضات مردمی در این کشور به راه افتاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی عراق جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین