Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز شنبه در آیین نواختن زنگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مدارس استان خراسان جنوبی که نمادین در دبیرستان دوره اول صالح ترابی‌زاده روستای چهکند بیرجند برگزار شد، افزود: با توجه به بعد فرهنگی و معنوی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، توسعه و گسترش این ورزش در مدارس نقش مهمی در ارتقای سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزشی باستانی است که دارای هویت ایرانی و اسلامی بوده و فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در آن به‌طور عینی ترویج داده می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی بیان کرد: ترویج معنویت به‌واسطه توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در مدارس و تقویت منش پهلوانی در میان دانش‌آموزان گامی بلند در تحقق کامل اهداف سند تحول بنیادین به‌شمار می‌رود.

وی از مدارس به عنوان پایگاه‌های مقابله با جنگ نرم و توسعه اهداف ورزش‌های زورخانه‌ای و منش پهلوانی یاد کرد و افزود: آموزش بیشتر رشته‌های این ورزش که با فرهنگ ایرانیان آمیخته شده به نوجوانان و جوانان دانش‌آموز، زمینه آشنایی بیشتر آنان و گسترش فرهنگ علوی، فتوت، جوانمردی، عیاری و منش پهلوانی در مدارس را فراهم می‌کند.

واقعی گفت: هدف از اجرای طرح آموزش و استعدادیابی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در مدارس استان، تقویت روحیه نشاط و شادابی دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ فتوت و جوانمردی در مدارس و تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.

۲۶ مهر تا دوم آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نام دارد و ۵۷۰ عنوان برنامه به این مناسبت در استان خراسان جنوبی تدارک دیده شد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی هفته تربیت بدنی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی هفته تربیت بدنی خراسان جنوبی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی هفته تربیت بدنی دانش آموزان زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش های زورخانه ای خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در مراسمی که به شکل نمادین در دبیرستان ریحانة النبی همدان برگزار شد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در این مراسم با بیان اینکه معلمان مسئولیت بسیاری برای آموزش و تربیت دانش آموزان بر عهده دارند گفت: دانش آموزان باید قدرشناس زحمات معلمان باشند.

در این مراسم از جمعی از معلمان تجلیل شد. 

دیگر خبرها

  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان