Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که نشان دهنده تداوم وضعیت نامناسب کرونایی در استان است.

به گزارش برنا؛ دکتر جواد آقازاده روز شنبه گفت: طی بیش از ۱۲ هفته گذشته، فشار بسیار زیادی به کادر درمان در آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه وارد شده و تعداد بستری شدگان روزانه در این مدت، همواره بالای ۲۰۰ نفر بوده که رقم بسیار بالایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵۱ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از یک چهارم این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با بستری شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

آقازاده گفت: همچنین در حال حاضر، ۲۷۹ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۴۸ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی از فوت ۱۲ نفر در آذربایجان غربی از جمله پنج نفر در ارومیه، ۲ نفر مهاباد و ۲ نفر در میاندوآب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و ۷۲۹ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۹۸ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند که ۵.۱ درصد کل مبتلایان کشور را شامل می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان آذربایجان غربی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تنفس ویروس کرونا کرونا در آذربایجان غربی کرونا در استانها آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سامره قلیچ خانی بیان کرد: هم اکنون در استان همدان ۷۱۵ ماما در مراکز درمانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند که این تعداد در مراکز درمانی ۴۰۰ نفر و در مراکز بهداشتی ۳۱۵ نفر است.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۲۲ هزار زایمان در استان انجام شده است که ۴۵ درصد به صورت زایمان طبیعی انجام گرفته است و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

قلیچ خانی ادامه داد: در سال گذشته در استان همدان شاهد روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی، بستری متصل به تولد و روند ثابت غیر افزایشی در شاخص سزارین کل بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: میزان موفقیت بارداری در زوج‌های با مشکلات ناباروری در مراکز ناباروری استان به طور میانگین ۳۳ درصد است.

کد خبر 6099855

دیگر خبرها

  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • آمار فاجعه بار: کاش ستاره بارسا برنمی‌گشت!
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی