Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:19:01 GMT

پوتین: پشتون‌ها در افغانستان اکثریت نیستند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۹۰۰

پوتین: پشتون‌ها در افغانستان اکثریت نیستند

‍‍‍‍‍‍

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه باید تعادل قومیتی در کابینه طالبان رعایت شود، گفت که پشتون‌ها در افغانستان اکثریت نیستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی تاکید کرد که پشتون‌ها در افغانستان اکثریت نیستند و به همین دلیل در کابینه طالبان که اکثر آن را پشتون‌ها تشکیل می‌دهند، تعادل قومی رعایت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «راشا تودی»، رئیس جمهور روسیه گفت: طالبان اغلب از پشتون‌ها تشکیل شده است، اما براساس آمار مختلف از 40 تا 47 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، این آمار زیادی است.

پوتین افزود: در کنار تاجیک‌ها از دیگر اقوام از جمله ازبک‌ها و هزاره‌ها هم حضور دارند، اگر به این ترکیب نگاه کنیم، بله من می‌دانم که حتی در رهبری طالبان نمایندگان این اقوام حضور دارند اما نه در جایگاه‌های نخست.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: با این حال مردم برای داشتن سهم قابل توجه در رهبری این کشور رقابت می‌کنند و چنین توازنی باید برقرار شود.

پوتین: نباید در به ‌رسمیت شناختن طالبان عجله کردمجاهد: برای رسمیت دولت افغانستان با روسیه در حال مذاکره هستیمکرزی: طالبان برای کسب رسمیت بین‌المللی به مشروعیت ملی نیاز دارد

وی روز گذشته نیز با اظهار اینکه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی امکانپذیر است، تاکید کرد که این امر باید در سطح سازمان ملل اتفاق بیفتد.

پوتین گفته بود: همه ما انتظار داریم طالبان، که بدون شک کنترل اوضاع افغانستان را در دست دارد، اطمینان حاصل کند که اوضاع در این کشور به شکل مثبت پیش می‌رود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان اخبار روسیه طالبان اخبار افغانستان رئیس جمهور روسیه پشتون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد