Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:24:10 GMT

طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۱۷۵

طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان آغاز شد

سید «اسکندر صیدایی» روز شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: همدان امسال جزو پنج استان پایلوت سرشماری جمعیت کشور تعیین شده است که ۹۰۰ نفر در بخش پشتیبانی و آمارگیری فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، بخش هایی از پنج استان کشور به صورت نمونه انتخاب شده اند که در استان خوزستان بخشی از اهواز، استان اصفهان بخشی از کاشان، خراسان شمالی بخشی از بجنورد، آذربایجان غربی بخشی از پیرانشهر و در استان همدان تمام شهرستان همدان سرشماری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۴۰۳ نفر نمونه‌گیر، ۶۷ نفر کارشناس فنی و اجرایی و پنج نفر معاون فنی در برگزاری این سرشماری فعالیت دارند افزود: از مدت‌ها قبل تمام فرآیند این امر سازماندهی شده تا با دقت و صحت تمام سرشماری شهرستان همدان با ۷۶۰ هزار و ۱۰۵ نفر جمعیت در قالب ۱۲۱ روستا و چهار شهر انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان خاطرنشان کرد: نمونه‌گیران با فراخوان از بخش خصوصی جذب شدند و در چهار روز متوالی آموزش لازم را دیده تا سرشماری با صحت و دقت بالا انجام شود.

صیدایی عنوان کرد: به منظور برنامه‌ریزی دقیق نیازمند اطلاعات کامل هستیم و از همین رو یکی از راه‌های کسب اطلاعات با دقت بالا سرشماری است تا آخرین تغییرات اعم از تعداد جمعیت، مهاجرت و گروه‌های سنی ثبت شود.

وی با بیان اینکه وسایل سرشماری از جمله لب‌تاپ و تبلت از سوی مرکز آمار تامین می‌شود و پس از  انجام فرآیند سرشماری عودت خواهد شد.

صیدایی عنوان کرد: سرشماری جمعیت سال ۱۴۰۰ از امروز اول آبان ماه آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها مرکز آمار ایران همدان سازمان برنامه و بودجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران همدان سازمان برنامه و بودجه مرکز آمار ایران همدان سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور ۱۰۰ کارگر نمونه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: پارسال در حوزه تعاون ۳۰۰ کارگر بومی، پیمانکار و شرکت‌های مستقر در این شهرستان معرفی و بیش از ۱۰ شرکت تعاونی در نقاط مختلف ایجاد و راه اندازی شد.
حسن قائدی افزود: همچنین در حوزه مشاغل خانگی مبلغ سه میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به کارآفرینان بومی این شهرستان پرداخت کردیم.
فرماندار شهرستان مهر همچنین بیان کرد: با پیگیری‌های موسوی نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، به زودی ایستگاه فشار افزایی گاز حوزه گازی وراوی با زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ جوان در این شهرستان‌ها به بهره برداری می‌رسد.
حمزه محمدی گفت: شهرستان مهر به دلیل وجود صنایع نفت و گاز نرخ بیکاری کمتر از هفت درصد است که در میان شهرستان‌های فارس از جایگاه خوبی برخوردار است.
در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از ۱۰۰ کارگر نمونه پالایشگاه ها، شرکت‌ها، و ۶ شهرداری شهرستان مهر تجلیل شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر