Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - هر کدام از میلیاردرهای فناوری از محصولات شرکت اپل یا گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند و هر چند وقت یکبار جزئیاتی درباره مارک تلفن‌های هوشمندی که استفاده می‌کنند، به اشتراک گذاشته‌اند.

تا به حال فکر کرده‌اید که افراد مشهور از چه برندهایی که مورد تأیید آنهاست، استفاده می‌کنند؟ آیا کنجکاو هستید که بدانید کسانی که مسئولان تمام فناوری‌ها در جهان هستند، خودشان از چه محصولاتی استفاده می‌کنند؟ اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا چه خودرویی سوار می‌شود؛ آیا جف بزوس برای اطلاع از آب و هوا به الکسا وابسته است؛ سیستم عامل مورد علاقه بیل گیتس چیست و مارک زاکربرگ چگونه حریم خصوصی داده‌ها را حفظ می‌کند؟ 

به گزارش ایتنا از ایسنا، همه ما دوست داریم نگاهی به زندگی شخصی اشخاص فناوری بیندازیم، هرچند همه اطلاعات در حوزه عمومی در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلیاردرهای فناوری هر چند وقت یکبار جزئیات کوچکی در مورد مارک تلفن‌های هوشمندی که استفاده می‌کنند به اشتراک گذاشته‌اند و احتمالا شما کنجکاو هستید که بدانید که آیا از این برندها استفاده می‌کنید یا خیر و وب‌سایت فایننس‌یاهو، اطلاعاتی درباره گوشی میلیاردهای فناوری منتشر کرده است.

بیل گیتس
با توجه به ادغام بین اندروید و نرم‌افزار مایکروسافت، اکثر دستگاه‌های گیتس در درجه اول دستگاه‌های اندرویدی هستند. با وجود این، موسس مایکروسافت در صورت لزوم و در شرایطی که نیاز باشد، از آیفونی که همراه دارد هم استفاده می کند. اما در زمان‌های دیگر، او یک دستگاه اندرویدی دارد. گفته می‌شود دستگاه آیفون مورد استفاده او قدیمی است (تا همین اواخر آیفون 5S بوده) و او از آن فقط برای آگاهی از تفاوت استفاده از آیفون در مقایسه با دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کند.

جف بزوس
مالک و بنیانگذار آمازون در سال ۲۰۱۲ از تلفن بلک‌بری استفاده کرد و آخرین بار هنگام استفاده از گوشی سامسونگ قبل از راه‌اندازی Fire Phone آمازون دیده شد، با وجود این،اینکه او در حال حاضر از کدام برند تلفن استفاده می‌کند، یک راز است.

ایلان ماسک
اگرچه مدیرعامل تسلا هرگز آشکارا به استفاده از مارک خاصی از تلفن اعتراف نکرده است، اما اغلب اوقات در مصاحبه‌های خود چندین بار از آیفون یا آیپد نام برده است. از اینجا فقط می‌توان دریافت که او در واقع طرفدار آیفون است، از هر نسخه‌ای که باشد.

ایوان اشپیگل
ایوان اشپیگل، بنیانگذار اسنپ‌چت، هم از کاربران آیفون است. در حالی که دستگاه فعلی وی مشخص نیست ، چندی پیش او فاش کرد که از قاب برای آیفون خود استفاده نمی‌کند و بسیار مراقب دستگاه‌های خود است.

مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، از آیفون استفاده می‌کند و گمان می رود که هر از گاهی به دلیل ارتباط شخصی با بسیاری از مدیران اپل، آیفون رایگان از اپل دریافت می‌کند. هرچند مایه تعجب است که آیا رئیس ثروتمندترین شبکه‌های اجتماعی جهان واقعاً به آیفون‌های رایگان نیاز داشته باشد.

تیم کوک
حدس زدن اینکه تیم کوک از چه برندی استفاده می‌کند، کار دشوار نیست. مدیرعامل اپل از هیچ برندی جز آیفون و به طور کلی محصولات اپل استفاده نمی‌کند. او چندین بار در حال استفاده از جدیدترین آیفون‌ها در ملاء عام دیده شده است. این یک آزمایش واقعی ایمان است که شخص به محصولات خود دارد! اما اینکه بدانیم تیم کوک چه نظری درباره گوشی‌های اندرویدی دارد، هم جالب است.

لری پیج و سرگئی برین
بنیان‌گذاران گوگل از انواع تلفن‌های اندروید استفاده می‌کنند. سرگئی برین قبلاً تلفن همراه نکسوس داشت، اما اکنون به احتمال زیاد گوگل پیکسل استفاده می‌کند. همچنین اولین گوشی که لری پیج با خود حمل کرد، بلک‌بری و احتمالاً نسخه استنفورد  EE380 بود. البته باید دید که نظر آنها در مورد آیفون چیست.

تراویس کالانیک
موسس ۴۵ ساله و مدیرعامل سابق اوبر اغلب در حال  استفاده از آیفون خود هنگام حضور در ملا عام دیده شده است.

ساندار پیچای
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، اولین تلفن هوشمند خود را در سال ۲۰۰۶ خرید و اولین گوشی خود را در سال ۱۹۹۵ خرید که یک موتورولا StarTAC بود. پیچای در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۵ گفته بود که حدود ۲۰ تا ۳۰ تلفن در خانه‌اش دارد. می‌توان حدس زد اکثر این تلفن‌ها توسط گوگل ساخته شده‌اند، به ویژه اینکه او گاهی اوقات نگرانی خود را در مورد حریم خصوصی در مورد برندهای دیگر ابراز کرده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوشی هوشمند بیل گیتس آیفون موبایل اندروید استفاده می کنند تلفن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟

طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ضوابط و تعرفه‌های تماس تصویری تصویب شد، اما به دلیل اینکه برخی گوشی‌های خارجی داخل کشور بوده و لایسنسی را به خاطر شرایط تحریم فعال نکرده بودند، بعضی از مردم نمی‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه در ایران سابقه چند ساله دارد که برای بار اول توسط یک اپراتور تلفن همراه مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت که با گذشت مدت زمان اندکی به دلایلی و مخالفت‌های گوناگون این طرح متوقف شد؛ البته پس از این موضوع بارها وعده داده شد که این مشکل به زودی حل می‌شود اما به دلیل متوقف ماندن آن برای چندین سال، مردم برای دسترسی به این قابلیت به شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای موجود که این قابلیت در آنها فعال است مراجعه کردند.

درنهایت این سرویس در آن زمان راه‌اندازی نشد تا اینکه اواسط سال ۱۴۰۱ وزیر ارتباطات خبری جدید در این زمینه اعلام کرد که به گفته او این سرویس در یکی دیگر از اپراتورهای تلفن همراه به صورت آزمایشی راه اندازی و با تولیدکنندگان گوشی هم رایزنی شده است.

به عبارتی همراهی تولیدکنندگان گوشی مهم‌ترین لازمه راه‌اندازی این سرویس است و برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را بر روی گوشی‌هایی که در ایران موجود است، فعال کنند.

طبق بررسی‌های انجام شده و اعلام کاربران، سال گذشته این قابلیت برای برخی از مدل‌های گوشی هواوی، شیائومی و سامسونگ فعال شد و اپراتور مذکور (همراه اول) پیش پیام‌هایی مبنی بر راه‌اندازی این سرویس به برخی مشترکان ارسال کرد. برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک سیم‌کارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین حتماً این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار توسط برقرار کننده و دریافت کننده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است.

در این رابطه اخیراً عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره نسل جدید ارتباطات تصویری بدون اینترنت توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ کمیسیون تنظیم مقررات شرایط، ضوابط و تعرفه‌های تماس صوتی را از طریق شبکه LTE بدون نیاز به اینترنت، تصویب کردیم.

وی افزود: اما به دلیل اینکه برخی گوشی‌های خارجی داخل کشور بود و لایسنسی را به خاطر شرایط تحریم فعال نکرده بودند؛ بعضی از مردم عزیز نمی‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند اما گوشی‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود، به دلیل اینکه لایسنس‌هایی که گوشی‌های خارجی دارند را فراهم می‌کنند و می‌توانند این قابلیت را فراهم و ارائه کنند و مردم عزیز این قابلیت جدید را سبد خدمات ارتباطی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره هزینه آن تشریح کرد: تعرفه‌ای وضع شده شبیه به تعرفه صوت است و خیلی عدد بالایی نیست و امکان تماس تصویری با کیفیت فراهم می‌شود.

موضوعی که برخی از اپراتورهای ارتباطی هم به آن اشاره کرده‌اند و در واقع بر اساس پیگیری‌های انجام شده این سرویس از دو سال گذشت توسط اپراتور اول تلفن همراه فعال شده اما مشکل وندورها هستند. در واقع این سرویس بر روی وندورهای خاصی جواب می‌دهد و باید به وندورهای خارجی به توافق برسیم که این امکان را باز کنند؛ اما گوشی‌های داخلی مشکلی در این زمینه ندارند.

کد خبر 749945

دیگر خبرها

  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟