Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از عرضه حدود ۴۸ هزار تُن گوگرد تولیدی این شرکت در رینگ صادراتی بورس کالا در هفت ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان،  هاشم نامور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۴۸ هزار تن گوگرد تولیدی این شرکت به ارزش ۱۶۲۴ میلیارد ریال در بورس کالا عرضه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ریالی، در حدود ۴۵۶ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامور با اشاره به کیفیت مناسب گوگرد تولیدی و عرضه آن بصورت گرانول که افزایش بازار پسندی آن را نیز به دنبال داشته است افزود: پالایشگاه نفت بندرعباس وظیفه پالایش نفت خام سنگین کشور و تامین فرآورده های نفتی مطابق با استاندارد های روز دنیا را بر عهده دارد و بر همین اساس روزانه ۲۴۰ تن گوگرد به عنوان یکی از فرآورده های ویژه در این پالایشگاه تولید می شود که متناسب با نیاز بازار به شکل گوگرد گرانول با قطر ۲ تا ۶ میلیمتر در بورس کالا عرضه می شود.

وی ، عنوان کرد : دراین شرکت با استفاده از تکنولوژی بکار رفته و ایجاد واحد های افزایش کیفیت و با جداسازی و کاهش گوگرد بنزین از حدود ۴۰۰ PPM  به کمتر از ۱۰ PPM  و تولید بنزین یورو ۵ و همچنین کاهش میزان گوگرد نفت گاز تولیدی از حدود ۱۰ هزار PPM به کمتر از ۵۰ PPM و تولید نفت گاز یورو ۴، ظرفیت تولید گوگرد به ۲۴۰ تن در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: استخراج گوگرد از بنزین و نفت گاز تولیدی علاوه بر امکان تولید سوخت پاک، با جلوگیری از انتشار آن در هوا از یک سو موجب صیانت از محیط زیست و بهبود کیفیت هوا و از سوی دیگر با عرضه آن در بازارهای بین المللی موجب بهبود و رونق اقتصادی نیز می شود. 

گفتنی است ، کشورهای چین، هند و پاکستان بزرگترین خریداران گوگرد ایران هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گوگرد پالایش نفت بورس بین المللی نفت بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام