Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه آمریکا بدون اعلام دلیلی واضح از حضور در نشست اخیر مسکو برای افغانستان خودداری کرد، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در نشست بعدی ترکیب مسکو شرکت خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری با ادعای اینکه آمریکا به کمک به مردم افغانستان متعهد است، بر اقدامات واشنگتن برای تضمین امکان خروج مردم از این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره چرایی عدم حضور آمریکا در نشست مشورتی مسکو برای افغانستان نیز گفت که واشنگتن از این گفت‌وگوها حمایت می‌کند اما به دلیل «دلایل تدارکاتی» قادر به حضور در آن نشد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما باور داریم که نشست ترویکای توسعه‌یافته درباره افغانستان موثر و سازنده بوده است. ما مشتاقانه منتظر تعامل با آن در آینده هستیم، اما این هفته در موقعیتی نبودیم که بتوانیم بخشی از آن باشیم، اما در آینده خواهیم بود.

آمریکا پیش از نشست مسکو نیز مواضع متناقضی درباره نشست مسکو ارائه کرده بود، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آمریکا در نشست مسکو برای افغانستان شرکت می‌کند، گفته بود: ما در نشست مسکو شرکت نمی‌کنیم. در حال حاضر موقعیت شرکت در هفته جاری را نداریم.

وقتی خبرنگاران جویای دلیل عدم مشارکت آمریکا در این نشست شدند، پرایس اظهارداشت: این نشست در گذشته موثر بوده است، اما از لحاظ تدارکاتی شرکت در آن در این هفته برای ما دشوار است، اما ما از این روند حمایت می‌کنیم.

سفر هیئت طالبان به روسیه برای شرکت در نشست مسکومقام وزارت خارجه: نشست مسکو بدون نتیجه پایان یافتبیانیه کوتاه نشست مسکو: نشست بین‌المللی دیگری درباره افغانستان برگزار شودیک بام و دو هوای آمریکا درباره نشست مسکو برای افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا واشنگتن در آینده در چنین نشستی شرکت خواهد کرد، گفت: بله، درست است.

خبرنگار ادامه داد: چطور حضور در این نشست از نظر تدارکاتی دشوار است؟ آیا پروازی بین اینجا و مسکو وجود ندارد؟

پرایس: پرواز وجود دارد، فقط این نشستی نیست که بتوانیم این هفته در آن شرکت کنیم، باز هم می‌خواهم خاطرنشان کنم این نشستی است که در گذشته سازنده بوده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار افغانستان مسکو برای افغانستان نشست مسکو کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

در آستانه نهم ماه می، سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو،  برپا شده است.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو