Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ۷۰ درصد حوادث گازگرفتگی را مربوط به مشکلات سامانه دودکش وسایل گازسوز اعلام کرد و گفت: برخی از شهروندان همزمان بافصل سرما بدون بررسی مسیر دودکش، وسایل گرمایشی را راه‌اندازی می‌کنند و همین غفلت احتمال بروز خطر را چند برابر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شهروندان همین امروز نسبت به بررسی مسیر دودکش وسایل گرمایشی همانند بخاری اقدام کنند، چون یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی کارکنان شرکت گاز مشاهده صحنه‌های حادثه‌ای ناشی از انفجار یا نشت گاز طبیعی است که می‌توان با رعایت نکات بسیار ساده از آن جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: توصیه می‌شود قبل از نصب وسیله گازسوز از جمله بخاری گازی، حتما از باز بودن مسیر دودکش و وجود مکش کافی در آن مطمئن شوند بدین منظور برای این منظور می‌توان با استفاده از یک شعله کبریت یا شمعِ روشن از داخل منزل مسیر خروج دود را بررسی کرد. به نحوی که شعله را در دهانه دودکش قرار دهند و اگر شعله به سمت مجرای دودکش کشیده شد نشان می‌دهد که دودکش دارای مکش کافی است.

افتخاری بیان کرد: باید درون ساختمان هم از لوله‌های استاندارد استفاده کرد و از لوله‌های آلومینیومی نرم یا در اصطلاح آکاردئونی که مختص هود آشپزخانه هستند به هیچ عنوان برای بخاری استفاده نشود.

او با بیان این که ارتفاع معمول دودکش باید حداقل یک متر از سطح پشت‌بام باشد تصریح کرد: کلاهک دودکش اَشکال متعددی دارد که مناسبت‌ترین آن کلاهک‌های فلزی از جنس گالوانیزه و ضد زنگ به شکل حرف اچ (H) انگلیسی است.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازگرفتگی فصل سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه‌ای را امضا کرد که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد اما به فیلترشدن تیک‌تاک هم مربوط است. به‌موجب این قانون، شرکت بایت‌دنس مالک تیک‌تاک باید نهایتاً در 9 ماه آینده این شبکه اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد.

لایحه ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه مربوط به فروش تیک‌تاک را انجام دهد. با‌ این‌حال، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند.

پیش از این مجلس سنای آمریکا این لایحه‌ای را با ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف تصویب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی