Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:21:03 GMT

کرونا بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۷۴۸

کرونا بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست

ایسنا/کرمانشاه نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه بااشاره به اهمیت ورزش کردن، گفت: کرونا نمی تواند بهانه‌ای برای ورزش نکردن افراد باشد.  

دکتر نازنین آرین به مناسبت هفته تربیت بدنی در گفت و گو با ایسنا، از ورزش کردن به عنوان امری ضروری برای افراد جامعه یاد کرد و گفت: ورزش کردن همانند نفس کشیدن و غذاخوردن برای بدن افراد واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علیرغم اهمیتی که ورزش کردن برای افراد جامعه دارد، متاسفانه از زمان شیوع بیماری کرونا میزان تحرک و ورزش کردن بین مردم کاهش یافته است.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزش کرمانشاه ادامه داد: ورزش نکردن و کم تحرکی، افزایش وزن و چاقی را بین افراد جامعه افزایش می دهد و بدن آنها را مستعد انواع بیماری ها می کند که این موضوع بصورت مستند و در مقالات علمی هم به اثبات رسیده است.

وی با تاکید بر کرونا نمی تواند بهانه خوبی برای ورزش نکردن افراد باشد، گفت: اگر فردی از ورزش کردن در محیط های باشگاهی و سربسته در ایام کرونا واهمه دارد، می تواند در مجموعه های ورزشی روباز استفاده کند و یا اینکه روزانه نیم‌ساعت در پارک و فضای باز پیاده روی کند.

آرین ادامه داد: برای افرادی هم که  نمی خواهند در بیرون از منزل تمرین کنند، استفاده از برنامه هایی که در فضای مجازی وجود دارد و یا حتی اگر استطاعت مالی دارند، گرفتن یک مربی خصوصی آنلاین توصیه می شود.

وی در ادامه برای افرادی که در دوران کرونا در فضای باز تمرین می کنند نیز توصیه هایی داشت و اظهار کرد: این افراد می توانند در فضای باز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی ورزش کنند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه یادآور شد: درصورتی که دو نفر واکسن زده باشند، می توانند بدون ماسک به فاصله  10 متری از هم در فضای باز ورزش کنند.

وی افزود: به افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و یا اینکه مشکوک به این بیماری هستند، توصیه می شود تا بهبودی کامل هیچگونه فعالیت ورزشی نداشته باشند.

آرین ادامه داد: فرد بهبود یافته از بیماری کرونا در صوت مساعد بودن حالش می تواند بصورت بازتوانی تمرینات خود را از ورزش ساده شروع کند، اما اگر فرد بیماری سختی را پشت سر گذاشته باید پس از چندین هفته و پس از بهبودی کامل سراغ ورزش کردن برود.

وی تاکید کرد: ورزش کردن می تواند قوای بدنی، جسمی و روانی فرد را که در زمان ابتلای به بیماری کرونا تحلیل رفته، دوباره تقویت کند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه متذکرشد: هر فرد باید حداقل 20 دقیقه در طول روز ورزش کند و تعداد ضربان قلبش حداکثر 85 درصد افزایش یابد.

وی در خاتمه اظهار کرد: به همه افراد توصیه می شود جهت تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کرونا حتما ورزش را در برنامه های روزانه خود قرار دهند و به شایعاتی که دراین خصوص وجود دارد، توجهی نکنند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی هفته تربیت بدنی كرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا ورزش کردن بیماری کرونا ورزش نکردن برای افراد ورزش کردن فضای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد

محمد مهدی کوثری، کارشناس رسانه در پاسخ به این سوال که نقش رسانه تا چه اندازه می‌تواند در تربیت بچه‌ها تأثیرگذار باشد؟ گفت: در حال حاضر، رسانه مثل هوا در زندگی همه ما جاری است. زیرا ما؛ از همه اقشار و سنین و با افکار و عقاید مختلف با رسانه درگیر هستیم و با این مقوله و ابزار ارتباطی کار می‌کنیم و از مزایای آن بهره مند می‌شویم. به همین دلیل، طبیعتاً اگر بتوانیم این فضا را به سمت بهره‌وری و استفاده بیشتر پیش ببریم و از مزایای آن در زمینه‌های مختلف آموزش، توانمندی‌های فردی و... بیشتر استفاده کنیم کمک کننده است؛ بنابراین هر قدر به این سمت برویم و پیشرفت کنیم بدنبال آن، می‌توانیم از ابزار رسانه نیز، بهتر بهره‌مند شویم.

این کارشناس رسانه با اشاره به فراگیری رسانه در زندگی افراد بعد از شیوع ویروس کرونا در سال‌های گذشته تصریح کرد: رسانه به ویژه فضای مجازی بعد از شیوع بیماری کرونا در میان گروه‌های مختلف سنی بسیار فراگیر شد و به همین دلیل، هرقدر بتوانیم منابع و آورده‌های رسانه‌ای بهتری را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم و در اختیار آن‌ها قرار دهیم مفیدتر است و الان هم، می‌بینیم که به لطف خدا، تولیدات رسانه‌ای ما بیشتر شده اند؛ هم در سازمان صدا و سیما و هم در خارج از آن؛ به طوری که در فضای مجازی شاهد تولید بعضی از برنامه‌های خوبی هستیم. 

کوثری با اشاره به نقش والدین برای هدایت فرزندان در استفاده از ابزار رسانه ادامه داد: هنر والدین این است که در وهله اول، بتوانند فضای خانواده را به سمت و سویی پیش ببرند تا فرزندان و افراد خانواده بتوانند آورده و بهره‌وری بهتری از رسانه داشته باشند و در مرحله بعدی، همه افراد خانواده هم بتوانند از این طریق رشد کنند و خانواده بتواند به سمت متعالی شدن و بهره‌وری بیشتر از این ابزار پیش برود.

این کارشناس رسانه افزود: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از فضای زندگی افراد را رسانه تشکیل می‌دهد حتی می‌توان خانواده را از طریق رسانه جهت داد که این موضوع می‌تواند از فرزندان شکل بگیرد چراکه رسانه می‌تواند این اختیار را به پدر و مادر دهد تا مطالبی که آموزش آن‌ها و دسترسی به این مطالب سخت و دشوار است را راحت‌تر در اختیار داشته باشند و باید توجه کرد که در بحث رسانه برای کودکان می‌توان از فضاسازی استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود