Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@07:06:36 GMT

خرید تضمینی سیب درجه یک

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۸۲۸

خرید تضمینی سیب درجه یک

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی و باغبانی ایران گفت: در صورتی که قیمت سیب درجه یک از ۶۸۵۰ تومان کمتر شود، دولت اقدام به خرید تضمینی می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یداللهی مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی و باغبانی ایران در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه برای کشاورزان در استان‌های باغ خیز، مراکزی تعبیه شده که محصولات خود را در آنجا ارائه می‌دهند و این محصولات به راحتی در این انبار‌ها تخلیه می‌شود، گفت: بیشترین ظرفیت انبار این محصولات را در کشور داریم و مشکلی در این انبار‌ها و ذخیره محصولات نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برخی از باغبان‌ها که مشاهده می‌شود سیب‌های خود را در کنار جاده تخلیه می‌کنند مربوط به بخش خصوصی است که گاهی اوقات به صورت غیر قانونی این مراکز را برپا می‌کنند و دسترسی کمتری داشتند کشاورزانی که محصول کمتری بین ۲۰۰تا۳۰۰ کیلو دارند و به صرفه نیست به این مراکز انتقال دهند سعی می‌کنند به این بخش‌ها انتقال دهند.

یداللهی توضیح داد: این مراکز بخش خصوصی شرایط مناسب و مطلوبی برای نگهداری محصول را ندارد و بسیاری از آن‌ها هم به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی و باغبانی ایران، توضیح داد: مراکز ما کافی است، اما به دلیل انکه بعد مسافتی زیادی دارد برای بسیاری از کشاورزان به صرفه نیست که ۳۰۰تا ۵۰۰ کیلو از محصول خود را از طریق خودرو و کامیون به این مراکز انتقال دهند، اما ما باید از طریق فرهنگ سازی به کشاورزان اعلام کنیم که این محصول را حتما به انبار‌های دولتی انتقال دهند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی و باغبانی ایران با تاکید بر اینکه ذخیره سیب در کنار جاده‌ها ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود، افزود: بیشترین ظرفیت انبار در سطح کشور را داریم و اگر کشاورزان محصولات خود را ارائه کنند، تحویل می‌گیریم. سیب‌هایی که کنار جاده‌ها دپو می‌شوند، اغلب مربوط به باغدارانی است که حجم محصولشان کم است و جمع آوری و انتقال آن به مراکز خرید تضمینی مقرون به صرفه نیست.

یداللهی توضیح داد: متاسفانه از قبل تمام کشاورزان مطلع هستند که سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی سیب را انجام می‌دهد، هر کیلو سیب صنعتی را ۱۴۶۸ تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند.

وی بیان کرد: سیب صنعتی به درد مصرف کننده عام نمی‌خورد و این سیب تنها مخصوص کارخانجات صنعتی است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی و باغبانی ایران با بیان اینکه در حال حاضر سیب به قیمت ۱۴۶۰ تومان خریداری می‌شود که البته این رقم مربوط به سیب صنعتی است که به واحد‌های فراوری تحویل داده می‌شود، افزود: امروز قیمت تمام شده سیب درجه یک برای کشاورز که در سردخانه می‌نشیند ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

یداللهی تصریح کرد: در صورتی که قیمت سیب درجه یک از ۶۸۵۰ تومان کمتر شود، دولت اقدام به خرید تضمینی می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خرید تضمینی سیب تعاونی های کشاورزی باغبانی قیمت سیب انتقال دهند خرید تضمینی سیب درجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است