Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس در اواسط ماه اکتبر، در تجسس از خانه یک کارشناس تسلیحاتی ارتش، مقادیری سلاح و مهمات پیدا کرد. حال روشن شده که او ماده رادیو اکتیو استرانسیوم ۹۰ را نیز در اختیار داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، وزارت دفاع آلمان علاوه بر مواد رادیواکتیو در تجسس از خانه یک افسر ارتش سلاح‌های متعددی از جمله مسلسل و سلاح‌های ضد تانک و ضدهوایی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه اشپیگل به نقل از دادستانی فرانکفورت، گزارش داده که پلیس از خانه یک افسر ارتش، علاوه بر مقادیر زیادی سلاح و مهمات، ماده استرانسیوم ۹۰ نیز کشف کرده است.

این ماده از فر‌آورده‌های شکافت سوخت‌های پرتوزای هسته‌ای است و در تفاله‌های به دست آمده از انفجارهای هسته‌ای یافت می‌شود.

فرد یاد شده که کارشناس مواد منفجره است، در آلدنهورن واقع در ایالت نورد راین وستفالن سکونت دارد. وزارت دفاع آلمان پیش‌تر اعلام کرده بود که در تجسس از خانه او، سلاح‌های متعددی از جمله مسلسل و سلاح‌های ضد تانک و ضدهوایی پیدا شده است؛ سلاح‌هایی که عمدتا از بلوک شرق تامین می‌شوند.

افزون بر این، دو پرونده از سرویس اطلاعاتی فدرال در باره کره شمالی در خانه این فرد یافته شده است. مشخص نیست او چگونه به این مدارک محرمانه دسترسی یافته است.

متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد. او هنگامی که قصد ارسال صداخفه‌کن مسلسل به آمریکا را داشت، مورد سوءظن ماموران گمرک قرار گرفت.

پرونده این فرد، علاوه بر گمرک و دادستانی، از سوی اداره ضدجاسوسی ارتش فدرال نیز در دست بررسی است.

برچسب هاآلمان استرانسیوم کره شمالی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان استرانسیوم کره شمالی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری

 به گزارش تابناک به نقل از فارس، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص احتمال استفاده اسرائیل از سلاح‌های «گرمافشاری» (ترموباریک) در غزه شد؛ بمب‌های که موجب تبخیر یا ذوب شدن پیکر افراد می‌شود.
 

این نهاد حقوق بشری گفت که احتمال استفاده ارتش اسرائیل از سلاح‌های گرمافشاری در غزه وجود دارد.

دیده‌بان اروپا-مدیترانه افزود: «شهادت مستند شاهدان و اطلاعات اولیه جمع‌آوری‌شده جنبه پنهانی از سطوح هولناک کشتار اسرائیل در نوار غزه را آشکار می‌کند که مربوط به تبخیر یا ذوب اجساد قربانیان در نتیجه بمباران خانه‌های مسکونی است».

طبق این گزارش، حملات عامدانه اسرائیل با هدف ویرانی گسترده در محله‌های مسکونی و کشته شدن تعدادی زیادی از مردم غزه، نگرانی‌ها از احتمال استفاده از «سلاح‌های حرارتی» یا آن‌چه به عنوان «بمب خلأ» شناخته می‌شود را افزایش داده است.

بمب خلاء با استفاده از اکسیژن موجود در هوا، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد می‌کند و با این کار در مقایسه با بمب‌های معمولی، انرژی تخریبی خود را در طول زمان بیشتری آزاد می‌کند. بنابراین، هنگامی که این بمب‌ها در فضای سرپوشیده منفجر شوند، بسیار مخرب‌تر هستند. به همین خاطر برای پاکسازی استحکامات، سنگر‌ها و تونل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: «ما چندین مورد از قربانیانی را که در حملات ویرانگر اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی جان خود را از دست داده‌اند، ثبت کردیم و هنگام تلاش برای بازیابی اجساد آن‌ها مشخص شد که برخی از اجزا ناپدید شده‌اند یا ممکن است تبدیل به خاکستر شده باشند که این امر باعث ایجاد علامت سوال در مورد نوع بمب‌های مورد استفاده در این حملات می‌شود».

دیده‌بان اروپا -مدیترانه در گزارش خود گفت که هزاران قربانی همچنان جزو مفقودشدگان هستند، بخشی از آن‌ها زیر آور ساختمان‌ها مانده‌اند؛ پیکر بخشی پیدا نشده و پیکر برخی نیز به دست ارتش اسرائیل به سرقت رفته است.

این نهاد غیر دولتی بین‌المللی در پایان تأکید کرد که ارتش اسرائیل از انواع مختلف سلاح‌هایی ممنوعه علیه غیرنظامیان استفاده می‌برد.

استفاده از بمب‌های حرارتی طبق کنوانسیون ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ لاهه و کنواسیون ۱۹۴۹ ژنو علیه مناطق غیرنظامی ممنوع اعلام شده است.

امروز همچنین سازمان امدادرسانی غزه نیز در بیانیه‌ای گفت: «برآورد ما این است که بیش از ۱۰۰۰۰ مفقودی وجود داشته باشند که از ابتدای تجاوز تا امروز زیر آوار صد‌ها ساختمان تخریب شده باقی مانده و گروه‌های امدادی متخصص نتوانسته‌اند آن‌ها را بیابند، بنابراین آمار این شهدا در بیمارستان‌ها و گزارش‌های وزارت بهداشت ثبت نشده است؛ بدین ترتیب تعداد شهدا از ۴۴ هزار نفر فراتر رفته است» 

دیگر خبرها

  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان